פוליטיקה רודנית בצל האולימפיאדה: האצנית הבלארוסית, קריסטינה טמינובסקאיה, שאמורה הייתה להתחרות מחר בריצת 200 מ', סיפרה כי היא נלקחה לשדה התעופה בטוקיו אחרי שבכירי המשלחת הורו לה לחזור לארצה בשל ביקורת שמתחה על המאמנים באינסטגרם. 

טמינובסקאיה (24) סיפרה כי היום הורו לה לארוז את חפציה והיא נלקחה לשדה התעופה כדי לעלות על טיסה למינסק עם עצירת ביניים באיסטנבול. ההוראה הגיעה יממה אחרי שפרסמה פוסט שבו הביעה זעמה על כך ששיבצו אותה לריצת השליחים 4X400 בלי ידיעתה אחרי שחלק מהמשתתפות לא הגיעו כי לא ביצעו מספיק בדיקות סמים. 

האתלטית הודתה שהיא מפחדת לשוב לבלארוס ואמרה שהיא לא מתכוונת לעזוב את טוקיו אלא לבקש מקלט פוליטי באירופה. לפי הדיווחים, היא עדיין שוהה בנמל התעופה והמשטרה מנסה לפתור את המשבר, וגם יו"ר הוועד האולימפי האירופי, ספיירוס קפרלוס, קרא לוועד האולימפי הבינלאומי להתערב בפרשה.

מהוועד האולימפי של בלארוס נמסר בתגובה כי "בהקשר של המצב הרגשי והפסיכולוגי של האתלטית קריסטינה טמינובסקאיה, צוות האימון של האתלטים החליט לבטל את הופעתה במשחקים".

הנשיא הרודן, ויקטור לוקנשקו, איים כי ספורטאים שישובו מטוקיו בלי מדליות יעמדו בפני עונש כבד. "אם אתם מתכוונים להגיע לשם כמו תיירים ולחזור בלי כלום, עדיף לכם לא לחזור למדינה", אמר. "אני אומר לכם את זה בתור נשיא. תפרשו את זה כמו שאתם רוצים".