דובר ממשלת יפן התייחס הלילה (בין ראשון לשני) לאירוע השנוי במחלוקת באולימפיאדה, במהלכו גורשה האצנית הבלארוסית קריסטינה טמינובסקאיה מהמשחקים, לאחר שהעבירה ביקורת על צוותי האימון ממדינתה. לדבריו, הספורטאית, שביקשה את עזרתה של המשטרה המקומית, נמצאת כעת תחת הגנת המשטרה המקומית והיא "בידיים בטוחות". 

מזכיר הממשלה, קטסונובו קאטו, אישר במסיבת עיתונאים כי כל רשויות המדינה, יחד עם הוועד האולימפי הבינלאומי, פועלות על מנת לנקוט ב"צעדים המתאימים" נגד בלארוס בעקבות פעולתה נגד הספורטאית. בנוסף, ראש הוועד האולימפי הבינלאומי סיפר כי שוחח עם הספורטאית בטרם נשלחה להעביר את הלילה במלון בטוקיו, תחת הגנת המשטרה המקומית. אנשי הוועד האולימפי אף הוסיפו כי ידרשו תגובה מלאה מהמשלחת הבלארוסית ומהוועד האולימפי של בלארוס, על מנת להבין כיצד הוציאו אותה לשדה התעופה, בניגוד להנחיות הקורונה.

טמינובסקאיה גורשה על ידי מאמניה לאחר שהעבירה עליהם ביקורת ברשת החברתית אינסטגרם. לטענתה, במקום להתחרות בריצת 200 המטרים, הורו לה המאמנים לארוז את חפציה ולחזור לארצה .האתלטית הודתה שהיא מפחדת לשוב לבלארוס ואמרה שהיא לא מתכוונת לעזוב את טוקיו אלא לבקש מקלט פוליטי באירופה. 

לטענתה של טמינובסקאיה, המאמן הראשי של נבחרתה הופיע בדלת חדרה, לאחר שפרסמה את ביקורתה, ואמר לה כי בעקבות "הוראה מגבוה", עליה לאסוף את חפציה ולהתלוות אליו לשדה התעופה. למרות זאת, היא סירבה לעלות על הטיסה ונשארה בשדה התעופה בטוקיו. 

מהוועד האולימפי של בלארוס נמסר בתגובה כי "בהקשר של המצב הרגשי והפסיכולוגי של האתלטית קריסטינה טמינובסקאיה, צוות האימון של האתלטים החליט לבטל את הופעתה במשחקים".