העיר ווהאן שבסין, מוקד ההתפרצות הראשון של מגפת הקורונה, שוב מתמודדת עם הגבלות נרחבות. הרשויות בעיר הטילו סגרים ובדיקות אחרי שהתגלו המקרים הראשונים, מזה יותר משנה, של נשאים חיוביים של הנגיף. הרשויות בעיר דיווחו היום (שלישי) על שמונה מקרים של הידבקות מקומית, שלושה מהם עם תסמינים, יממה אחרי שנמסר על שבעה מהגרי עבודה שנדבקו בנגיף. החקירה האפידמיולוגית זיהתה כי ההתפרצות החלה אחרי שמהגר עבודה נחשף לנגיף בעת שהמתין בתחנת רכבת ביום שישי האחרון.

מדובר במקרי ההידבקות המקומית הראשונים בווהאן מאז יוני 2020, ובהתאם למדיניות, פורסמה מיד הנחיה לכל 11 מיליון התושבים לעבור בדיקת קורונה. כמו כן, הנחו הרשויות את כל מוסדות החינוך להשהות את כל הלמידה הפרונטלית, כולל טיולים ואימונים צבאיים, וגם אתרי התיירות נקראו לצמצם את התפוסה במחצית.

יותר מתריסר שכונות בווהאן הוכנסו לסגר הדוק ונאסר על התושבים לצאת מהן. בשל הזיכרונות של הסגר הדרקוני שנמשך 77 יום בתחילת המגפה לפני כשנה וחצי, מיהרו תושבים רבים לסופרמרקטים כדי לרכוש מזון מחשש שהעיר שוב תיסגר לחלוטין.

המקרים החדשים בווהאן היו בין 84 נשאים חדשים שתועדו ביממה האחרונה ברחבי סין, כאשר זן הדלתא מציב את מדינת הענק מול ההתפרצות הקשה ביותר בשנה האחרונה. המקרים הראשונים תועדו בשדה התעופה בננג'ינג ב-20 ביולי עם הידבקות של מספר עובדי ניקיון ועד כה זוהו יותר מ-300 מקרים ביותר מעשרה מחוזות במדינה. בעקבות ההתפרצות, פתחו הרשויות בבדיקות למיליוני תושבים ורבים הוכנסו לסגרים ולמגבלות תנועה נוקשות.