גל השריפות ביוון ממשיך להשתולל והיום (שני) שוחחו בן כספית וינון מגל ב-103FM עם שמעון פרנס, אשר טען כי "השריפות הן תוצר ידי אדם, הן מכוונות ואפילו על רקע פוליטי. לכאורה, הסיבה הרשמית של הממשלה היא שמדובר בתנאי אקלים, אבל הרבה מאמינים שזה לא כך ושמדובר גם באינטרס כלכלי".

פרנס הוסיף כי "גם בעבר שהיו שריפות דיברו על אינטרס כלכלי של חברות גדולות ואפילו של הממשלה. יש ביוון חוק שאומר שכל מקום מיוער אי אפשר להמיר בו את הקרקע".

"יש דעות אחרות בציבור, שחלק מההצתות אכן נעשות על רקע החוק הזה. לחברות גדולות יש אינטרס לפנות שטחים מיוערים כדי לבנות עליהם. הממשלה או מעלימה עין, או משתפת פעולה. זו מעין תיאורית קונספירציה", תיאר איש התקשורת, שאף סיפר כי לממשלת יוון יש הסכם עם חברה גרמנית שמתמחה בהקמת תחנות כוח חשמליות שעובדות על תחנות רוח. לטענתו, השטחים עליהן היו אמורות לקום תחנות הכוח הם מיוערים, מה שלא מאפשר את בנייתן.

הוא הוסיף שלפי התיאוריה, יש מי שמשלם לעניים כדי שיציתו את השריפות: "זו לא הפעם הראשונה, גם ב-2018 היו שריפות ענק ולכן אני אומר שזה חשוד. יש אקלים וחמסינים ויש גם רשלנות אנושית, אבל לא בפרץ כזה, של קרוב ל-100 שריפות בבת אחת ונזקים כאלו איומים, משהו פה חשוד, זה בטוח".