מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי של איראן, עלי שמח'אני הודיע היום (רביעי) בציוץ מפתיע בעברית על הצטרפות ארצו ל-"הסכם שנגחאי", זאת בתום שיחה שערך עם מזכיר המועצה הרוסית לביטחון לאומי, ניקולאי פטרושב ולאחר שאיראן הייתה עד כה במעמד של משקיפה. בציוץ כתב שמח'אני כי "לאחר שבחנו את ההתפתחויות באפגניסטן, סוריה והמפרץ הפרסי, הוסרו המכשולים הפוליטיים ואיראן מצטרפת כחברה בהסכם". 

"הסכם שאנגחאי לשיתוף פעולה" נוסד באופן רשמי בשנת 2001 על ידי ראשי הממשלות של סין, רוסיה, קזחסטן, קירגיזסטן וטג'יקיסטן ומטרתו לבנות אמון ולהגביר את שיתוף הפעולה הפוליטי, הכלכלי והביטחוני. כיום חברות בארגון גם אוזבקיסטן, הודו ופקיסטן. בלארוס, אפגניסטן ומונגוליה נמצאות במעמד של משקיפות וארמניה, טורקיה, אזרבייג'ן, קמבודיה, נפאל וסרי לנקה מוגדרות כמדינות ב"שותפות דיאלוג". 

עד שנת 2007, הספיק הארגון ליזום למעלה מ-20 פרויקטים אזוריים בקנה מידה גדול, בנושאי: אנרגיה, תחבורה, תקשורת, ביטחון, צבא, ענייני חוץ, בנקאות, תרבות ועוד. בהמשך, הארגון ייסד את יחסיו עם האו"ם, וכיום הוא זכה למעמד משקיף בעצרת הכללית.

ממשרד החוץ נמסר: "החדשות הפחות טובות הן, שממשלת איראן שהוצגה השבוע על ידי נשיא שאחראי לרצח המונים, כוללת שר פנים נאשם בפיגוע טרור המוני, שר הגנה תחת סנקציות אמריקאיות ושר חוץ מקורב למשה״מ. ממש ׳צוות לעניין׳".