אירופה מתמודדת עם גל חום כבד שבשיאו נמדדו אתמול באי סיציליה שבדרום איטליה טמפרטורות קיצוניות. שירות החיזוי באיטליה הזהיר כי גל החום הקיצוני נע צפונה עם טמפרטורות של קרוב ל-40 מעלות באזור רומא ופירנצה בסוף השבוע הקרוב, אחרי שאתמול נמדד שיא אירופי בלתי רשמי של 48.8 מעלות במזרח סיציליה.

גל החום שפוקד את אזור הים התיכון, שזכה לכינוי "לוציפר", הוא תוצאה של אנטי ציקלון - מערכת שבה לחץ אטמוספרי גבוה גורם לאוויר לשקוע ולהתחמם. הוא נע מכיוון צפון אפריקה ומתקדם לעבר מרכז איטליה. על פי החזאים, ביומיים הקרובים צפויות הטמפרטורות במחוזות טוסקנה ולאציו להגיע עד ל-40 מעלות, כאשר ברומא ובבולוניה צפויות 38-37 מעלות.  

אתמול דיווח שירות החיזוי באיטליה כי תחנת מדידה ליד העיירה סירקוזה שבחוף המזרחי של סיציליה רשמה נתון של 48.8 מעלות. אם הארגון המטאורולוגי העולמי יאשר את המדידה, מדובר בשיא אירופי ששובר את השיא הקודם של 48 מעלות שנמדד באתונה ב-10 ביולי 1977.

עם זאת, עדיין אין ודאות שהמדידה אכן נכונה. גידו גידי, קצין בחיל האוויר האיטלקי, אמר לסוכנות הידיעות אנס"א כי תחנות המדידה של חיל האוויר לא רשמו תוצאה דומה וכי הנתון הגבוה ביותר עמד על 44.4 מעלות, צפוני לסירקוזה.

גידי הוסיף כי התחנה שרשמה את השיא שייכת לשירות המידע האגרו-מטאורולוגי של סיציליה וכי לא נתונה לתהליך וידוא כלשהו, ועל כן ייתכן שהיא גם מדווחת על תוצאות שגויות בשל תקלות בחיישנים.

בתוך כך, נמשכות השריפות בדרום איטליה ועד כה הן גרמו למותם של ארבעה בני אדם בקלבריה ואדם אחד בסיציליה. בהרי מדוניה באזור פלרמו התחדשו הדליקות ביממה האחרונה וכך גם באזור העיירה פרטרליה אחרי שבימים האחרונים נרשמו באזור שריפות רבות. בקלבריה, קראו הרשויות לממשלה להכריז על מצב חירום.