האירועים באפגניסטן נמשכים בקצב מהיר: משרד ההגנה האמריקאי הודיע הערב (חמישי) כי כ-3,000 חיילים אמריקאיים יישלחו לקאבול ביומיים הקרובים על מנת לפנות את שגרירות ארה"ב בבירה, כאשר כוחות הטליבאן ממשיכים להשתלט על אזורים אסטרטגיים ונמצאים במרחק של כ-120 קילומטרים בלבד מהעיר.

מחלקת המדינה הודיעה שהצבא ישלח חיילים כדי לסייע בפינוי של צוות השגרירות בקאבול, על אף שהנסיגה מהמדינה צפויה להסתיים החודש. רשת CNN ציטטה גורמי ממשל שאמרו כי אחת האפשרויות היא שהנציגות הדיפלומטית תפעל מנמל התעופה הבינלאומי של העיר.

צוות המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן מקיים מאז שעות הבוקר פגישות דחופות כדי לדון בהתפתחויות באפגניסטן, וגם מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, שוחח עם מזכיר ההגנה, לויד אוסטין, ועם היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן.

כוחות הטליבאן כבשו עיר נוספת באפגניסטן ומתקדמים לעבר קאבול (צילום: רויטרס)

בשטח, הטליבאן ממשיכים לרשום הישגים משמעותיים והם כבר מחזיקים ב-11 מתוך 34 ערי הבירה המחוזיות. היום הם השתלטו על העיר חראת, השלישית בגדולה במדינה, אחרי שכבשו את תחנת המשטרה בתום קרב שנמשך שעות ארוכות.

כמו כן, הם תפסו את ע'זני, שנמצאת במרחק של כ-120 ק"מ מקאבול, וזאת אחרי שמושל המחוז, דאוד לגמאני, העביר להם את השליטה אחרי שיחות חשאיות. בעקבות זאת, משרד הפנים הודיע כי לגמאני נעצר.

דובר הטליבאן טען כי כוחות התנועה השתלטו גם על העיר קנדהר שבדרום אפגניסטן, העיר השנייה בגודלה במדינה שנחשבת לערש הטליבאן, וכי הם הניפו את דגל הארגון בכיכר המרכזית. עם זאת, עדיין אין אישור רשמי להודעה ונמסר כי הלחימה באזור נמשכת. 

פעילי טליבאן באפגניסטן (צילום: רויטרס)
פעילי טליבאן באפגניסטן (צילום: רויטרס)