מסע הכיבוש של הטליבאן באפגנינסטן נמשך. גורמים רשמיים מאשרים היום (שישי) כי ארגון הטרור השלים את השתלטותו על שתיים מהערים הגדולות במדינה, קנדהאר והראת.  

קנדהאר הממוקמת בדרום אפגניסטן, נחשבת לאחת הערים החשובות לטליבאן. ב-1994, נכבשה העיר לראשונה על ידי הארגון שהפך אותה בהדרגה למרכז שלטונו למקום מושבו של מנהיגה הרוחני לשעבר, מוחמד עומאר. לאחר ההתקפה של הצבא האמריקאי ובעלות בריתו, נסוגו אנשי הטליבאן מהמקום.

"בתום עימותים קשים שנערכו לאורך כל שעות הלילה המאוחרות, הטליבאן השתלט על העיר", מסר גורם בממשלה המקומית לרויטרס. עוד דווח כי בשל קריסת קווי הטלפון, לא יודע אילו משלוש הערים הגדולות במדינה נותרו בידי הממשלה, אולם על פי ההערכות שדה התעופה המקומי, שהיה בסיס של הצבא האמריקאי, לא נכבש. 

מזכיר ההגנה הבריטי, בן וולאס, אמר כי הוא חושש שאפגינסטן הולכת והופכת לכר פורה לגידול מליציות וארגוני טרור חמושים כמו אל-קאעידה. 

כוחות הטליבאן כבשו עיר נוספת באפגניסטן ומתקדמים לעבר קאבול (צילום: רויטרס)



אתמול דווח כי ארה"ב ובריטניה קראו לאזרחיהן לעזוב את אפגניסטן בהקדם האפשרי. זאת אחרי שכוחות הטליבאן הצליחו לכבוש לראשונה ערי בירה מחוזיות במאמץ להשתלט על המדינה עם השלמת הנסיגה האמריקאית אחרי 20 שנה. 

בהודעה שפרסמה אתמול שגרירות ארה"ב בקאבול היא הפצירה בכל האזרחים האמריקאים באפגניסטן "לעזוב באופן מיידי, תוך שימוש בכל הטיסות המסחריות הזמינות". "בהתחשב בתנאים הביטחוניים ובצוות המצומצם, היכולת של השגרירות לסייע לאזרחים אמריקאים באפגניסטן מוגבלת באופן קיצוני, אפילו בתוך קאבול", התריעה השגרירות.

גם השגרירות הבריטית פרסמה הודעה דומה. "אנחנו מייעצים לבעלי אזרחות בריטית לעזוב את אפגניסטן כעת באמצעים מסחריים", נמסר. "אם אתם עדיין באפגניסטן, עליכם לעזוב מיד בשל המצב הביטחוני המידרדר".