יולי 2021 היה החודש החם ביותר שתועד אי פעם, כך על פי נתונים שפרסם היום (שישי) מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה הלאומי (NOAA) של ארצות הברית. 

"במקרה זה, המקום הראשון הוא המקום הגרוע ביותר להיות בו", אמר מנהל NOAA, ריק ספינראד, "יולי הוא בדרך כלל החודש החם ביותר בשנה, אך יולי 2021 התעלה על עצמו ונרשם כחודש החם ביותר אי פעם". לדבריו, "השיא השלילי מתווסף למסלול המדאיג אליו מובילים אותנו שינויי האקלים בעולם".

הטמפרטורה של פני השטח והאוקיינוס ברחבי העולם עלתה ב-0.93 מעלות צלזיוס מהממוצע שנמדד במאה ה-20 של 15.7 מעלות צלזיוס, מה שהופך את חודש יולי לחודש החם ביותר מאז תחילת התיעוד לפני כ-142 שנה. הטמפרטורה הממוצעת שנמדדה עקפה ב-0.01 מעלות את השיא השלילי הקודם שנרשם ביולי 2016 והשתווה ליולי 2019 ו-2020.

כזכור, לפני ארבעה ימים בלבד האו"ם פרסם את הדוח הבין-ממשלתי בנושא שינויי אקלים (IPCC), בו הוא חשף כי האקלים של כדור הארץ מתחמם עד כדי כך שהטמפרטורות בעוד כעשור ככל הנראה יעברו את רמת התחממות שמנהיגי העולם ביקשו למנוע.

"זה רק מובטח שזה יחמיר", אמרה מחברת הדוח לינדה מירנס, מדענית אקלים בכירה במרכז הלאומי לחקר האטמוספירה בארה"ב, "אני לא רואה אזור בטוח, אין לאן לברוח או איפה להתחבא".