כוחות הטליבאן הגיעו היום (ראשון) לפאתי קאבול בירת אפגניסטן ודרשו את התפטרות הנשיא, לאחר שסיימו את השתלטותם על כל יתר הערים הגדולות במדינה, וברחבי העולם צופים בדאגה במתרחש במדינה.

בכיר בממשל האמריקאי אמר ל"רויטרס" כי ארצות הברית צפויה שלא לשנות את האסטרטגיה הצבאית שלה בקאבול, אלא אם הטליבאן יפגע בפינוי השגרירות האמריקאית. הבכיר הוסיף כי ארצות הברית טרם ראתה את הטליבאן נכנס לקאבול בדרך מרכזית.

מסוק צבאי בשמי קאבול (צילום: רויטרס)
מסוק צבאי בשמי קאבול (צילום: רויטרס)

בבריטניה, הפרלמנט יכונס השבוע לדיון חריג למרות שהוא נמצא כעת בפגרת הקיץ, על מנת לדון במתרחש באפגניסטן. בריטניה וארצות הברית מנסות לסייע לאזרחיהן השוהים במדינה לעזוב אותה. 

שוודיה חילצה היום את צוות השגרירות שלה מקאבול, כך דווח בתחנת רדיו במדינה. באיחוד האירופי נערכים לגלי הגירה מאפגניסטן, ונציבת האיחוד, מרגריטיס שינאס, אמרה כי הדבר מדגיש את הצורך בכינון חוקי הגירה חדשים.

חייל מצבא אפגניסטן בעיר קאבול (צילום:  REUTERS/Stringer)
חייל מצבא אפגניסטן בעיר קאבול (צילום: REUTERS/Stringer)

האפיפיור פרנסיסקוס קרא הבוקר לדיאלוג על מנת לסיים את הקונפליקט באפגניסטן באופן שיאפשר לכל הצדדים לחיות בשלום. גם נאט"ו קרא למציאת פתרון פוליטי מיידי לסוגיה.

חברת התעופה של איחוד האמירויות הודיעה על השהיית כל הטיסות לקאבול החל ממחר. היום תצא טיסה מקאבול לדובאי ולאחריה קו הטיסות בין המדינות יושבת.

השגרירות האמריקאית בקאבול (צילום: רויטרס)
השגרירות האמריקאית בקאבול (צילום: רויטרס)