נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מסר הערב (שני) הצהרה לתקשורת בה התייחס לראשונה להשתלטות הטאליבן על אפגניסטאן לאחר נסיגת הצבא האמריקאי ממנה. בפתח דבריו אמר הנשיא: "השליחות שלנו באפגניסטן מעולם לא הייתה אמורה להיות בניין לאום. עוד אמר: "הגענו לאפגיסטן לפני כ-20 שנה במטרה ברורה, למנוע מאל-אקעידה לפגע שוב. תפסנו את בן לאדן". 

ביידן הטיל את האחריות על המצב החדש במדינה המוסלימית בממשל המקומי, שלדבריו "קם וברח". עוד אמר: "אמריקה לא תילחם ולא תמות במלחמה שהאפגנים לא מוכנים להילחם בה. הענקנו להם את מה שהם צריכים, שילמנו להם את המשכורות שלהם. נתנו להם כל הזדמנות.  הנשיא הבטיח כי "אם נצטרך, נלחם שוב בטרור באפגנסיטן. אם הטליבאן יפגע בנו או במשימתנו - התגובה תהיה עוצמתית". 

אתמול הגיעו כוחותיו של ארגון הטרור הסוני אל תוך הבירה קאבול. הנשיא אשרף גאני אחמדזאי, נמלט מהמדינה. רשת פוקס דיווחה כי 7,000 חיילים אמריקאים יהיו נוכחים במדינה. מועצת הביטחון של האו"ם קראה לכל הצדדים באפגניסטן "לאפשר גישה הומניטרית מיידית, בטוחה ובלתי מוסתרת". המועצה קראה לסיום כל ההתעללות וההפרות של זכויות האדם במדינה. 

בתוך כך, בכוונת ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון לקיים פגישה וירטואלית של מנהיגי ה-G7 כדי לדון במצב באפגניסטן. כך אמר היום לנשיא צרפת עמנואל מקרון, במהלך שיחת טלפון עמו. שני המנהיגים סיכמו כי בריטניה וצרפת צריכות לפעול יחד במועצת הביטחון של האו"ם, כולל על החלטה משותפת אפשרית. 

לאחר שעזב את המדינה, פרסם הנשיא האפגני בעמוד הפייסבוק שלו הודעה, בה טען כי עשה את המהלך בכדי להימנע משפיכות דמים, לאור השתלטות ארגון טליבאן על הארמון הנשיאותי. עוד הוסיף כי לא רצה לסכן את חיי האזרחים. עם זאת, לא מסר פרטים נוספים באשר למקום הימצאו. באל ג'זירה דווח כי הנשיא יחד עם אשתו, מפקד הצוות שלו והיועץ לביטחון לאומי, עזבו לאוזבקיסטן.

במקביל, הודיעו אנשי הטאליבן כי בכוונתם לקחת את השלטון במדינה ללא קרב, תוך כניעתו של הממשל הנוכחי. בתוך כך, אזרחים רבים לא חיכו להעברת השלטון הרשמית לידיו של ארגון הטרור הקיצוני, ששלט במדינה בשנות ה-90 ביד רמה, וכבר החלו לנסות ולהימלט ממנה. שדה התעופה של קאבול התמלא באנשים. חלקם טיפסו על המטוסים של הצבא האמריקאי, שהיו עסוקים בפינוי הכוחות האחרונים של ארצות הברית מאפגניסטן. חלק מן האזרחים לא התייאשו ואף עלו על הכנפיים והמנועים של המטוסים בעיצומה של ההמראה. על פי דיווחים, כשבעה בני אדם מצאו כך את מותם.