גילויי התנגדות ראשונים מול הטליבאן: עדי ראייה דיווחו כי לפחות שלושה בני אדם נהרגו אחרי שחמושי הטליבאן פתחו באש לעבר מפגינים בעיר ג'לאלבאד. 

סגן הנשיא היוצא אמר־אללה סאלח הכריז כי הוא הנשיא בפועל, וכי הוא מוביל התנגדות נגד התנועה הקיצונית מהאזור היחיד שלא נפל לידיה. 
אחרי שלושה ימים של שקט יחסי בעקבות השתלטות הטליבאן על קאבול, נרשמו אתמול הפגנות ראשונות בערים ג'לאלבאד, קונאר וח'וסת. מוקד המחאה העיקרי היה בג'לאלבאד שבמזרח המדינה, שם נראו מפגינים מחליפים את דגל הטליבאן בדגל אפגניסטן הקודם. 

עדי ראייה דיווחו כי חמושים של הטליבאן פתחו באש לעבר המפגינים, אולם מספר הנפגעים אינו ברור. גורם בטליבאן טען שאדם אחד נהרג, בעוד שחלק מהדיווחים העמידו את מספר ההרוגים על שלושה עד ארבעה בני אדם ולפחות 13 פצועים. "היו כמה עושי צרות שרצו לגרום לנו בעיות", אמר אחד החמושים. "הם מנצלים את המדיניות המקילה שלנו". 

במקביל, גם בעמק פנג'שיר שבצפון־מזרח אפגניסטן, האזור היחיד שלא נפל לידי הטליבאן, נערכים להתמודדות ישירה עם הארגון האסלאמיסטי. אתמול תועדו שיירות אופנועים שהניפו את דגל הברית הצפונית, התנועה שהובילה את הלחימה נגד הטליבאן בשנות ה־90 בהנהגתו של אחמד שאה מסעוד, שחוסל ב־9 בספטמבר 2001, יומיים לפני מתקפת הטרור בארה"ב, על ידי שני מחבלים מתאבדים של אל־קאעידה.

אמר־אללה סאלח, שמצא מקלט בפנג'שיר, הכריז כי החוקה קובעת שהוא הנשיא בפועל בשל הימלטותו של הנשיא אשרף ע'אני, שאתמול נמסר שהוא שוהה באיחוד האמירויות הערביות. הוא הודיע כי הוא מקים "צבא התנגדות" וכי הוא פונה "לכל המנהיגים כדי להשיג את תמיכתם".

בינתיים, בקהילה הבינלאומית מטילים ספק באמירות המתונות מצד בכירי הטליבאן בדבר נכונותם לאפשר לנשים למלא תפקיד פעיל בחברה. 47 מדינות, בראשן ארה"ב, בריטניה ומדינות האיחוד האירופי, פרסמו אתמול הודעה שבה הביעו "חשש כבד" לגבי זכותן של נשים ונערות לחינוך, עבודה וחופש תנועה תחת שלטון הטליבאן. "נשים ונערות, כמו כל העם האפגני, זכאיות לחיות בבטחה, בביטחון ובכבוד", נמסר. "אנחנו מוכנים לסייע להן בעזרה הומניטרית ותמיכה, כדי להבטיח שקולן יישמע". 

האיחוד האירופי הבהיר שישתף פעולה עם הטליבאן רק אם הארגון יכבד זכויות יסוד – כולל זכויות נשים. בינתיים אירופה משעה את הסיוע בפיתוח אפגניסטן עד שתמונת המצב תתבהר.

בתוך כך, אתמול נמשכו טיסות החילוץ של אזרחים זרים ואזרחים אפגנים מנמל התעופה הבינלאומי בקאבול תחת אבטחה כבדה של אלפי חיילים אמריקאים. זאת במקביל לדיווחים שחמושים של הטליבאן מכים אזרחים שמנסים להגיע לאזור. 

"היינו צריכים לפלס את הדרך בכוח. הבן הקטן שלי נפל והיינו מפוחדים, אבל הצלחנו לעשות את זה", סיפרה אפגנית שהגיעה לפרנקפורט בטיסת חילוץ גרמנית. "הצלחנו להציל את עצמנו אבל לא את בני המשפחות שלנו", הוסיף הבעל.