צבי יחזקאלי, פרשן חדשות 13 לענייני ערבים, התייחס היום (שישי) בראיון לניסים משעל ברדיו 103FM להשלכות עליית הטאליבן לשלטון מחדש באפגניסטן. יחזקאלי אמר כי הטאליבן יסייע לחמאס בהגברת הטרור נגד ישראל "בין אם זה ברוח גבית ובין אם זה רעיונית". לטענת יחזקאלי "השבוע באולפני הטלוויזיה הערביות היה מונח ששגור בפי כל הפרשנים והדוברים – הסבלנות משתלמת. זאת המסקנה שהם מסיקים מהסיפור הזה. הם רואים שאחרי 20 שנים, בסופו של דבר נהפכה הקערה על פיה". 

על עזיבת הכוחות הצבאיים של ארצות הברית אמר יחזקאלי כי "כמות הנשק שהשאירו האמריקאים לא יישאר מובטל ומתיישן – זה דבר שישמש את טאליבן להתחזקות, מאבקים וטרור". לדברי יחזקאלי, "זאת הכותרת שמעניינת מבחינת ישראל. העלייה של טאליבן היא רוח גבית לטרור הסוני, שמתחיל עם חמאס קודם כל. איסמעיל הניה נפגש עם מנהיג הטאליבן, הוא יושב גם בקטאר. בנוסף יש לנו את דאעש, שכולם חושבים שהוא נגמר, אבל הוא גם ירים ראש בקרוב".

הפרשן הוסיף כי "זה נותן גם רוח גבית לנסראללה, אפילו שהוא שיעי. הוא אומר לעצמו שארה"ב וישראל ישויות זמניות ושייקח זמן ובסוף גם הם יתקפלו מפה. היבט נוסף של זה הוא גל של פליטים לאירופה, שזה לא פשוט מבחינת האירופאים שהם נערכים גם הם להגברת הטרור מצד המהגרים ברגע שהם יגיעו לתוך היבשת".

יחזקאלי ניתח את מה שכינה "הבריחה האמריקנית" וציין כי "ראינו הרבה תמונות בחיים שלנו מהמזרח התיכון – את זה עוד לא ראינו, אנשים שנסים על חייהם כי הם יודעים את המשמעויות של שלטון הטאליבן באפגניסטן. מבחינת האזרחים זה שלטון של מדינה אסלאמית שירסק את כל 20 השנים שהאמריקאים ניסו לבנות מדינה סבירה ודמוקרטית".

כמו כן, הפרשן התייחס לביקורת שהושמעה על החלטת וושינגטון לסגת מאפגניסטן: "אני מסכים עם עצם ההחלטה של ביידן לצאת מאפגניסטן, אין לי ביקורת על ההחלטה, אלא על הביצוע. ביידן מבין שזאת החלטה לא פופולרית, אין מה להישאר שם. יחזקאלי השווה את נסיגת האמריקאים להתנתקות ואמר כי "זה בדיוק כמו ההחלטה של ישראל לסגת מרצועת עזה – עקרת את תושביך אל מחוץ לגדר, למה להפקיר את השטח לחמאס?"

לבסוף, יחזקאלי אמר: "אני חושב שביידן לקח פה החלטה לא פופולרית אך מתבקשת, אין לו ברירה, כי זה מבוי סתום. האמריקאים ניסו 20 שנים להקים מדינה אפגנית עם יסודות של דמוקרטיה, הפרדת רשויות, אוניברסיטאות, בירוקרטיה ושילוב נשים. דבר כזה זה לא יכול להחזיק בכוח הזרוע, הם צריכים לגדול לבד. האופי של הבריחה של האמריקנים עושה את הנזק התודעתי הגדול ביותר למעצמה הגדולה".