איטליה הכניסה החודש לשימוש את התו הירוק הדיגיטלי כדי לאפשר כניסה למקומות בילוי ציבוריים.  צעיר מדרום המדינה החליט לא להסתפק ביישומון בטלפון הנייד - וקעקע את הברקוד על ידו. החל מ־6 באוגוסט הצטרפה איטליה למדינות נוספות באיחוד האירופי שמפעילות את התו הירוק הדיגיטלי, שמאפשר למחוסנים עם מנה אחת לפחות, למחלימים מקורונה או למי שעברו בדיקה שלילית בתוך 48 שעות - להיכנס באופן חופשי למסעדות, לחדרי כושר ולאתרים נוספים.

אנדריאה קולונטה (22), סטודנט מאוניברסיטת רג'יו קלאבריה, סיפר כי הוא החליט, ללא כל מחשבה מוקדמת, לקעקע את קוד ה־QR בחלק הפנימי של הזרוע השמאלית שלו. "כך זה יהיה איתי כל הזמן. זה משהו מקורי, ואני אוהב להיות שונה", אמר.

הקעקוע (צילום: מתוך האתר היווני  naftemporiki.gr )
הקעקוע (צילום: מתוך האתר היווני naftemporiki.gr )


אומן הקעקועים גבריאלה פלרונה, שיצר את הקעקוע עבור קולונטה, העלה סרטון לאינסטגרם אשר מראה כיצד הקוד נקלט בכניסה לסניף של מקדונלד'ס. "אנשים מתקעקעים מסיבות שונות, גם כדי לזכור תקופה היסטורית כמו זו", אמר פלרונה.

לפי הצעיר, הוריו לא התלהבו מהקעקוע וביקשו ממנו לחשוב טוב יותר על המעשים שלו, אולם הצילום הפך ללהיט ברשתות החברתיות באיטליה. "הקעקוע אישי", נכתב באחת התגובות. "זו רגע ששינה את החיים של כולם, ולכן אני חושב שזה מקורי ויפה". אולם גולש אחר הזהיר כי התו הירוק יהיה בתוקף לתשעה חודשים בלבד וכתב: "ומה אחרי זה? כבר לא תוכל להשתמש בזה".