המצב באפגניסטן ממשיך להחמיר והבוקר (שני) דווח כי פרץ קרב יריות בשדה התעופה של עיר הבירה קאבול, בין כוחות הביטחון האפגניים לבין חמושים, שזהותם ושייכותם לארגון מסויים איננה ידועה. בנוסף נודע כי כוחות אמריקאים וגרמנים לקחו חלק בקרב היריות שבמהלכו נהרג איש ביטחון אפגני אחד ושלושה נוספים נפצעו.

מי שלא לקחה חלק בקרב היריות היא בריטניה, לפחות על פי טענתו של שר הצבא הבריטי ג'יימס היפפאי שטען כי כוחותיהם היו מוצבים בחלק אחר של שדה התעופה.

האירוע התרחש על רקע פתיחת השבוע השני של מבצע פינוי אפגניסטן מזרים, כאשר כוחות הטאליבן טרם תקפו את המשתתפים בפינוי. למרות זאת, כבר אתמול הודיעו גורמים מארצות הברית כי יש חשש כבד מהתקפות דווקא מארגון אחר - דעא"ש, אשר מבוסס במדינה. יש לציין כי בטאליבן הצהירו כי הם לא משתפים פעולה עם הארגון. 

על רקע הודעת האמריקאים, לפיהם ישנה כוונה לפגוע בכוחות המפנים, סרטון שהופץ ברשתות בשעות האחרונות מראה כיצד מטוס צרפתי נאלץ להשתמש במערכת ההגנה נגד טילים שלו, ולשגר מספר נורים, תוך כדי שהוא ממריא מנמל התעופה, על מנת לחמוק מטילי דעא"ש.

גורם בטאליבן אף אמר כי למרות שתאריך היעד לסיום הפינוי הוא ה-31 באוגוסט, הארגון יאפשר לכוחות להישאר באפגניסטן.  על פי אותו גורם, אף מדינה לא פנתה עדיין בשביל לבקש להישאר באפגניסטן לאחר תאריך היעד.