הפנטגון עדכן הערב (שבת) כי ארה"ב חיסלה שני בכירים בארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) וכי פעיל נוסף נפצע בתקיפה שבוצעה הלילה במחוז נאנגרהאר באפגניסטן באמצעות מל"ט, בתגובה לפיגוע ההתאבדות הכפול בקאבול, שבו נהרגו 170 בני אדם. כמו כן, עדכן הפנטגון כי החל פינוי הכוחות הצבאיים האמריקאים משדה התעופה בקאבול.

הטליבאן גינה הערב את המתקפה האמריקאית ודובר הארגון אמר לרויטרס: "האמריקאים אמורים להודיע ​​לנו לפני שביצעו את התקיפה האווירית, זו הייתה מתקפה ברורה על שטח אפגני, שניים נרצחו, שתי נשים וילד נפצעו במתקפה".

עוד טען הדובר כי "שדה התעופה בקאבול יהיה תחת שליטה מלאה של הטליבאן 'בקרוב מאוד'", לדבריו. הוא ציין כי "עוד מוקדם להחליט אם נזדקק לעזרה של טורקיה או של קטאר כדי להפעיל את שדה התעופה". 

בתוך כך, גורם בטליבאן מסר כי בכוונת הארגון להכריז על קבינט בהרכב מלא בתוך שבוע. לדבריו, הקבינט יכלול לא רק שרים אלא גם מנהיגים. עם זאת, לטענת דובר הטליבאן, "קשה לצפות אם נשים יקחו חלק בקבינט, ההחלטה הסופית תתקבל על ידי המנהיגים הבכירים ביותר".

כזכור, על פי הודעת הצבא האמריקאי, בתקיפה נהרג פעיל דעא"ש שהיה מעורב בתכנון וביצוע הפיגוע, "על פי האינדיקציות הראשונות, פגענו במטרה ולא ידוע לנו על אזרחים שנפגעו", הוסיפו בהודעת הצבא האמריקאי. 

גם בריטניה הודיעה היום כי השלימה את פינוי כל האזרחים שלה מאפגניסטן. אתמול נכנסה בריטניה לשלבי הפינוי האחרונים בבירה קאבול וקראה לאנשים שלא להגיע עוד לנמל התעופה. "אנחנו מצטערים שלא הצלחנו לפנות את כולם", אמר מזכיר ההגנה הבריטי, בן וולאס.