סופת ההוריקן "אידה" היכתה הלילה (בין ראשון לשני) בלואיזיאנה ונחלשה לדרגה 2. זאת לאחר שהגיעה לדרגת סיכון 4 מתוך 5, עם רוחות של כ-250 קמ"ש וגרמה לניתוקה של ניו אורלינס מרשת החשמל. לפי דיווחים בכלי תקשורת אמריקאים, אדם נהרג כתוצאה מקריסת עץ בעקבות פגיעת ההוריקן בלואיזיאנה. 

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הכריז על לואיזיאנה כאזור אסון והורה לכל הרשויות הפדרליות לתמוך באזורים שנפגעו מהסופה. אמש התריע הנשיא מפני סכנת חיים בשל בוא הסופה ומפני הרס רציני שעתיד להיגרם והבהיר כי הפסקת החשמל שפקדה את המדינה, צפויה להימשך שבועות.  

"אידה", הכתה ביום לציון 16 השנים שחלפו מאז הסופה ההרסנית "קתרינה" שפקדה את ניו אורלינס, והוגדרה כסופה העוצמתית ביותר במדינה אי פעם מאז "לורה" מהשנה שעברה וההוריקן שהתחולל ב-1856 במדינה. 

תמונת לווין, סופת ''אידה'' (צילום: NOAA/Handout via REUTERS)
תמונת לווין, סופת ''אידה'' (צילום: NOAA/Handout via REUTERS)

רוחות עזות צפויות לנשוב במהלך היום, ומושל לואיזיאנה, ג'ון בל אדוארדס, הבהיר כי הוא מצפה כי הסופה תהווה "אתגר גדול". לדבריו, המדינה ערוכה לתרחיש, אך הוא מצפה כי "אידה" תהיה "מבחן רציני ביותר למערכות שלנו, במיוחד באזור החוף".

המדינה השקיעה רבות על מנת להבטיח את פעולת מערכות ההיטל, לאחר שכשלו בזיהוי סופת "קתרינה". אדוארדס הזהיר: "24-36 השעות הקרובות הולכות להיות משמעותיות במיוחד לתושבי לואיזיאנה".

ניו אורלינס לאחר הוריקן קתרינה (צילום: רויטרס)
ניו אורלינס לאחר הוריקן קתרינה (צילום: רויטרס)

עוצמת הרוחות צפויה להגיע למקסימום של 145 מטרים לשעה והסופה מתקרבת לדרום-מזרח המדינה. נכון לשעות הצהריים (לפי שעון ארצות הברית), הסופה גרמה לניתוק חשמל ביותר מ-285 אלף בתי אב במדינה. בנוסף, "אידה" גרמה גם להפסקת מרבית פעילות ייצור הנפט במדינה.