הרשויות בסין קבעו כי החל מהיום גיימרים בני 18 ומטה יוכלו לשחק משחקי מחשב ברשת רק במשך שעה בימים שבהם אין לימודים, וזאת בניסיון להילחם בהתמכרות למשחקים, שזכו לכינוי "אופיום רוחני".

על פי ההנחיה החדשה של המינהל הלאומי לתקשורת ולפרסום, הסוכנות הרגולטורית שאחראית על פרסומים מודפסים וברשת האינטרנט, נאסר על בני 18 ומטה לשחק משחקי וידיאו ברשת בימים שני עד חמישי, בעוד שבימים שישי עד ראשון ובחופשות המשחקים יתאפשרו רק בין שמונה לתשע בערב.

עוד נקבע כי כל המשתמשים במשחקי המחשב ברשת יחויבו להתחבר למערכת "נגד התמכרות" שתופעל על ידי המינהל הלאומי לתקשורת ולפרסום, אליה יצטרכו להירשם בשמם האמיתי ולספק מסמכי זיהוי שהנפיקה הממשלה.

בנוסף, החברות המפעילות את המשחקים יחויבו לוודא שהילדים לא משחקים מעבר לפרק הזמן המותר. במקביל יוגבר הפיקוח הממשלתי על החברות כדי לבדוק אם הן ממלאות אחרי התקנות החדשות. חברת טנסנט הסינית, שעומדת מאחורי חלק ממשחקי המחשב המובילים ואף השקיעה בפורטנייט, מיהרה להודיע כי הכניסה פונקציות חדשות כדי להגן על קטינים.

נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: רויטרס)
נשיא סין שי ג'ינפינג (צילום: רויטרס)


כלי התקשורת הממלכתיים בסין ציינו כי ההחלטה החדשה נועדה "להגן על הבריאות הפיזית והנפשית של קטינים" וכי היא מוכיחה שהשלטון יכול להיות "חסר רחמים" כלפי תעשיית המשחקים ברשת. לאחרונה פורסמו כתבות בתקשורת הסינית שכינו את המשחקים "אופיום רוחני" והתריעו כי הקטינים הופכים למכורים וכי יש לכך השפעה שלילית עליהם.

הגיימרים הצעירים לא הסתירו את כעסם בפוסטים ברשת החברתית וייבו. "הסבים והדודים האלה שעושים תקנות וחוקים, האם אי פעם שיחקתם משחקים?", נכתב באחד הפוסטים. "האם אתם מבינים שהתקופה הטובה ביותר עבור שחקנים של משחקי ספורט במחשב היא כשהם בנעוריהם? הסכמה ליחסי מין מותרת בגיל 14, בגיל 16 אפשר לצאת לעבוד, אבל אתה צריך להיות בן 18 כדי לשחק. זו בדיחה".