ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו הכריז על מצב חירום בעיר לאור "מזג האוויר ההיסטורי" שנגרם כתוצאה מהוריקן "אידה" שתקף את ארצות הברית וגרם להצפות רבות. דוד זקן, ישראלי תושב ניו יורק שוחח היום (חמישי) עם גדעון אוקו ב-103FM וסיפר על המתרחש: "לא התכוננו לסופה כזו, אף אחד לא התריע, לא אמרו לנו שזה הולך לקרות".

"באמצע הלילה התחיל גשם סוער וכל ניו יורק עלתה על גדותיה. אשתי אמרה לי להגיע מהר, הייתי במנהטן, יש לי חברת קייטרינג ועשיתי חתונה, וגם אצלנו המטבח התחיל לעלות במים. למזלנו זה היה בסוף האירוע, אבל כל העובדים שלי נתקעו במנהטן, לא היו רכבות", סיפר.

זקן שיתף על הרגעים הדרמטיים בהם התחילו ההצפות: "התחילו לצאת מים במטבח. פתחתי את דלת חדר המכונות וראיתי מים נכנסים מהקירות. חשבתי שזה מגיע מטנק של מים, אבל זה פשוט מהגשם. שמנו מגבות כדי לעצור את זרם המים. למזלנו אחרי כמה שעות זה פסק. זה הגיע לגובה של כף הרגל בערך. בסופו של דבר השתלטו על הסיטואציה במנהטן, אבל במקומות אחרים לא". 

"הגשמים נעצרו. זה עשה בלגן והמשיך, השעות האלה היו מטורפות. אני גר בלונג איילנד, בשכונה שנמצאת 40 דקות נסיעה מהעיר ובמחסן בבית גיליתי הצפה, הכל היה מלא במים. המים הגיעו מכל כיוון אפשרי, גם מהביוב וגם מהחלונות. זה פשוט פרץ פנימה, בחיים לא ראיתי דבר כזה. הכח של הגשם היה מטורף. גם בדרך הביתה ראיתי עצים על הרצפה, מכוניות תקועות באמצע הכביש", הוסיף.