יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית, הגנרל מארק מילי, אמר היום (ראשון) כי ישנה אפשרות "סבירה מאוד" שבאפגניסטן תפרוץ מלחמת אזרחים ברקע השתלטות הטליבאן על המדינה ונסיגת הכוחות האמריקאים ממנה.

הגנרל הטיל ספק ביכולתו של הארגון לשלוט במדינה בשיחה עם כלי תקשורת אמריקאים: "אני לא יודע אם הטליבאן יצליח לייצב את השלטון ולבסס משילות", אמר. "אני חושב שיש אפשרות שתפרוץ מלחמת אזרחים רחבה יותר. מצב שכזה עלול להוביל להקמתו מחדש של אל-קאעידה ולצמיחת דאעש או קבוצות טרור אחרות". מילי אמר שמלחמת אזרחים תייצר תנאים שיביאו לכך שארגוני הטרור יחדשו את פעילותם בתוך 12, 24 או 36 חודשים.

צבא ארה"ב, שפלש לאפגניסטן לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר בארה"ב, נסוג מחייליו האחרונים ב-30 באוגוסט השנה, בהסכם ובתיאום עם הטליבאן. במהלך הנסיגה, הצבא האפגני התמוטט במהירות, בעוד הארגון נכנס לבירה קאבול כמעט ללא התנגדות.

הטליבאן, שהשתלט על המדינה, החל לשלוח מסרים מתונים לקהילה הבינלאומית בנושאים כמו זכויות נשים. עם זאת, מדינות ואיגודים רבים, במיוחד האיחוד האירופי וארה"ב, הקפידו לשמור על ריחוק מהארגון.

דובר מחלקת המדינה של ארה"ב, נד פרייס, אמר כי ניתן להכיר בממשלה החדשה שבשליטת הטליבאן רק לאחר עמידה בקריטריונים מסוימים. גם הצד של האיחוד האירופי הודיע כי יפעל על פי פעולות הטליבאן, ולא על פי דבריו.