הטליבאן הכריז אתמול (שני) על השתלטותו המלאה על פרובינציית פנג'שיר, שהייתה האזור האחרון באפגניסטן שלא היה בידיו. בתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראו לוחמי הארגון עומדים בכניסה לשערי מבנה השלטון המחוזי.

"פנג'שיר, שהיה המחבוא האחרון של האויב הנמלט, נכבש", אמר דובר הטליבאן, זביחוללה מוג'אהיד, במסיבת עיתונאים. הוא ניסה להבטיח לתושבי המחוז, שלחם בשלטון טליבאן הקודם בין 1996 ל-2001, כי הארגון לא יפלה אותם. "הם האחים שלנו ואנחנו נעבוד יחד למען מטרה משותפת ורווחת המדינה", הצהיר. לדבריו, סגן הנשיא לשעבר אמראללה סלאח, שהצטרף למורדים, נמלט לטג'יקיסטן השכנה.

לצד זאת, כוחות ההתנגדות בפרובינציה, בהנהגת אחמד מסעוד, סירבו להודות בתבוסה ואמרו כי הם ממשיכים בלחימה: "ההתנגדות שלנו תימשך", כתב מסעוד בחשבון הטוויטר שלו. 

בתוך כך, הטליבאן ביקש שוב ושוב להרגיע את האפגנים ומדינות זרות כי הם לא יחזירו את המשטר האכזרי שהיה תחת תקופתם האחרונה בשלטון, בו בוצעו עונשים ציבוריים אלימים וחסמו נשים ונערות מהחיים הציבוריים. אך יותר משלושה שבועות לאחר שכבשו את קאבול, הם טרם הודיעו על ממשלה או מסרו פרטים אודות המגבלות החברתיות שיאכפו כעת.

במקביל, כאלף איש, בהם אזרחים אמריקאים, עדיין תקועים באפגניסטן כשהם ממתינים לאישור ליציאת טיסות הצ'רטר שלהם. מארגן הפינוי, שנותר בעילום שם, אמר לרויטרס כי משרד החוץ בוושינגטון לא עדכן את טליבאן שהוא מאשר את יציאת הטיסות מנמל התעופה הבינלאומי בעיר הצפונית מזר-י-שריף או שאישר אתר נחיתה. "הם צריכים לתת דין וחשבון על כך שהם סיכנו את חייהם של האנשים האלו", אמר המארגן.