שש שנים לאחר התקפת הטרור על בפריז, משפטם של 20 מעורבים באירועים נפתח היום (רביעי) בבית המשפט בצרפת. בין הנאשמים, השורד היחיד מחוליית המחבלים ששרד את הפיגוע. כזכור, 130 בני אדם נרצחו בפיגוע הרצחני, עליו דעא"ש לקחו אחריות ואשר התפרס על פני מספר מסעדות, ברים, אצטדיון הכדורגל "סטאד דה פראנס" ומועדון הבאטקלן. במשפט ינכחו 14 נאשמים מתוך ה-20, כאשר שישה נוספים יואשמו שלא בנוכחותם.

השורד, סלאח עבד סלאם, הועמד למשפט לאחר שנתפס במרץ 2016 בבריסל, מספר ימים לפני שדעא"ש הוציאו לפועל פיגוע בעיר. עבד סלאם נמלט מפריז בליל הפיגוע, לאחר שנטש את מכוניתו ואת חומר הנפץ שסחב. עבד סלאם, צרפתי ממוצא מרוקאי,  תיאר עצמו בתחילת המשפט כחייל של דעא"ש.

המשפט נפתח בפריז, תחת אבטחה כבדה, כאשר 14 הנאשמים יועמדו לדין באולם שנבנה בתוך ארמון מהמאה ה-13, ובו כבר התנהלו בעבר משפטים בעלי פרופיל ציבורי גבוה. 

במהלך המשפט, הנאשם המרכזי צעק לעבר השופט כי הוא ויתר הנאשמים מקבלים יחס "יותר גרוע מאשר כלבים". בעקבות ההתפרצות, השופט הורה לעבד סלאם להתיישב במקומו בשתיקה, על מנת שיוכל להמשיך את הדיון.

המשפט נחשב לגדול בהיסטוריה של מדינת צרפת, כאשר 1,800 עותרים עומדים בצד התביעה ומיוצגים על ידי כ-300 עורכי דין. המשפט צפוי להימשך לפחות עד חודש מאי, כאשר את הדיונים יאבחו עשרות אנשי משטרה.

שלב העדויות במשפט צפוי להיפתח ב-28 בספטמבר, כאשר שבוע אחד יוקדש לעדויות מהפיגועים באצטדיון הכדורגל הלאומי של צרפת ובתי הקפה, וארבעה שבועות של דיונים יוקדשו לעדויות ממועדון הבטקלאן. עדויותיהם של הנאשמים, ותחקורם על ידי התביעה, יחלו ככל הנראה בחודש נובמבר, כאשר התחקור על ליל הפיגוע והימים הקודמים אלו צפוי להגיע בחודש מרץ 2022.