בלי טילים בליסטיים, אבל עם צועדים בחליפות מגן ומסכות גז: קוריאה הצפונית ציינה את יום השנה לייסוד המשטר במצעד לילי בנוכחותו של המנהיג העליון, קים ג'ונג-און, שהציג גזרה רזה מתמיד.

המצעד הצבאי לציון 73 שנה לייסוד המשטר הצפון קוריאני החל בחצות הלילה במרכז פיונגיאנג. בניגוד למצעדים גדולים אחרים שבהם הוצגו טילים בליסטיים מתקדמים שמסוגלים לפגוע בארה"ב, הפעם הדגש היה על יחידות אזרחיות ועל יחידות צבאיות בלתי סדירות. כמו כן התקיים מטס אווירי והאירוע נחתם במופע זיקוקים.

על פי הדיווחים בתקשורת הצפון קוריאנית, מרבית הצועדים השתייכו לארגון הגנה אזרחית בשם משמרות האדומים של הפועלים והחקלאים, לצד צועדים מכוחות המילואים של הצבא, כוח ההגנה האזרחית והמשטרה והמשמר האדום של הצעירים. חלק מהיחידות נשאו עמן משגרי רקטות וטרקטורים עם טילים נגד טנקים.

במצעד השתתפו גם משמר החירום לבידודים וכוח המשמר של משרד הבריאות, כאשר הצועדים היו לבושים בבגדי מגן ועם מסכות גז. ההערכות הן כי מדובר ביחידות שמתמקדות במאבק נגד נגיף הקורונה.

קים, שהיה לבוש חליפה בהירה והציג מראה רזה אחרי חודשים של ירידה במשקל, לא נשא נאום, אולם נופף לעבר המשתתפים ונראה מחויך. במקומו נאם מזכיר המפלגה, רי איל-הוואן, שהצהיר כי השלטון "יגן באופן נחוש על הכבוד ועל האינטרסים הבסיסיים של בני עמנו ויפתור את הכל בדרכנו עם המאמצים שלנו על בסיס העיקרון של הסתמכות עצמית והתפתחות עצמית בכל נסיבות שהן".

המצעד התקיים בצל אחת התקופות המורכבות ביותר בעשר שנות שלטונו של קים, כאשר המדינה המסוגרת מתמודדת עם החרפה במצב הכלכלי לנוכח מגפת הקורונה והסנקציות הבינלאומיות המתמשכות. על אף שהמשטר טוען כי המדינה נקייה מהנגיף, הגבולות היבשתיים עם סין סגורים יותר משנה.

מבוי סתום שורר גם מול קוריאה הדרומית וארה"ב. על אף שהקו החם בין צבאות הצפון והדרום התחדש לפני שבועות אחדים, בפיוניאנג הזהירו מפני התרגילים המשותפים של ארה"ב וקוריאה הדרומית, ובנוסף עדיין לא נענו להצעה האמריקאית לחדש את השיחות על הפירוק הגרעיני.