האפיפיור פרנציסקוס הזהיר היום (ראשון) מפני נגע האנטישמיות הגובר באירופה במהלך ביקור קצר בהונגריה וציין כי חגי תשרי מהווים הזדמנות לפעול מחדש למען דו קיום בין היהודים לבין הנוצרים.

"אני חושב שהאיום של אנטישמיות עדיין אורב באירופה ובכל מקום", אמר האפיפיור במהלך מפגש עם מנהיגים נוצרים ויהודים בבודפשט. "מדובר בנתיך שאסור לאפשר לו לבעור. והדרך הטובה ביותר לנטרל אותו היא לעבוד יחד, באופן חיובי, כדי לקדם אחווה".

פרנציסקוס שיבח את היהודים, אותם כינה "אחים לאמונה של אבינו אברהם", על שסייעו "לפרק את החומות שהפרידו בינינו בעבר". "כולנו שואפים לראות אחד את השני לא בתור זרים אלא כחברים, לא בתור אויבים אלא כאחים ואחיות", הדגיש. "החגים של ראש השנה ויום כיפור, שנופלים בתקופה זו של השנה, הם הזדמנות לחסד ולחידוש הציות להזמנות הרוחניות האלה".

ביקורו של האפיפיור (84) בהונגריה, הראשון שלו בחו"ל מאז שעבר ניתוח במעיים ביולי האחרון, נמשך שבע שעות בלבד, עדות למתיחות בין הוותיקן לבין ראש הממשלה, ויקטור אורבן, על רקע המחלוקת סביב התנגדותו של אורבן לקליטת מהגרים ופליטים. האפיפיור גינה בעבר את המדיניות הפופוליסטית של מנהיגים כדוגמתו של אורבן, בעוד שהמנהיג ההונגרי כינה את פרנציסקוס "האפיפיור של סורוס", על שמו של איל ההון היהודי-אמריקאי-הונגרי שמהווה סדין אדום עבור השלטון בבודפשט בשל תמיכתו בקליטת מהגרים.                  

בתחילת הביקור, נועד פרנציסקוס במוזיאון לאומנויות בבודפשט עם הנשיא יאנוש אדר ועם אורבן. לפי ההודעה הרשמית, הפגישה נמשכה 40 דקות והמנהיגים שוחחו על תפקיד הכנסייה בהונגריה, על הגנת הסביבה ועל "סוגיות נוספות" שלא נמסר מהן.

במהלך שהותו הקצרה, נועד פרנציסקוס גם הבישופים שמכהנים בהונגריה וקיים מיסה בכיכר הגיבורים שבה השתתפו כמאה אלף מאמינים. לאחר מכן, עזב האפיפיור את הונגריה ועבר לסלובקיה, שם הביקור יימשך עד יום רביעי.