פרשת הברחתו של איתן בירן לישראל: האתר האיטלקי Corriere della sera חשף היום (ראשון) את נתיב הבריחה של איתן הקטן וסבו, שמואל פלג, מאיטליה לישראל, לאחר שקיבל את ההחלטה כשלטענתו מצבו הנפשי והפיזי של הילד רע מאוד.

על פי הפרסום, ביום שבת בשעה 11:30 בבוקר אסף פלג את איתן מבית דודתו המתגוררת במחוז פאביה באיטליה, לאחת הפגישות שאמורות לסייע לו לחיות חיים רגילים ככל האפשר. "אני אקח אותך לקנות הרבה צעצועים", אמר לו בזמן שהעמיס את כיסא הגלגלים וההליכון של איתן לרכבו. 

השניים נסעו ברכבו של הסב צפונה לכיוון הגבול עם שוויץ, שם הם עברו את הגבול והגיעו לעיר לוגאנו הגובלת עם איטליה. בשעה 15:00 הם עלו על טיסה פרטית לתל אביב, בסיומה נחתו בנמל התעופה בן גוריון. על פי הדיווח, פלג החזיק בדרכון הישראלי של איתן, שהיה גם בעל אזרחות איטלקית, וכך הצליח להוציא את הילד מהמדינה.

אתמול, משפחת אמו של איתן בירן בן החמש הודיעה כי הוא חזר לישראל, "כפי שרצו הוריו". הם הוסיפו כי עם הגעתו, נמצא איתן בטיפול אינטנסיבי של צוות רפואי בכיר בבית החולים שיבא "לנוכח מצבו המורכב והרגיש שלא ניתן לפרטו".

הם הכחישו כי איתן נחטף מאיטליה, כפי שטוענת משפחתו של אביו המתגוררת בארץ המגף. "הבאתו של איתן לישראל נעשתה באופן המגשים את צוואת הוריו, הוא לא נחטף ולא שום דבר מופרך הדומה לכך. הוא נמצא בחיק המשפחה, עטוף באהבה וחום כפי שראוי שיהיו לו".