ניו ג'רזי הודיעה היום (רביעי) כי מותג הגלידות בן אנד ג'ריס וחברת האם שלו "יוניליוור" הפרו את חוקי המדינה האוסרים על החרמת מדינת ישראל. "חטיבת ההשקעות של מדינת ניו ג'רזי, בשיתוף ISS, ערכו סקירה של פעולותיהם של בן אנד ג'ריס וחברת האם שלה, יוניליוור, כדי לקבוע אם מהות הפעולות של חרם על ישראל או חברות הפעולות בשטח שבשליטת ישראל", נמסר. 

"בעקבות סקירה זו, הגיעה החטיבה לקביעה כי פעולות יוניליוור אכן מהוות חרם. על כן, נשלח מכתב המודיע לחברה על הקביעה הזמנית. עם קביעתה הסופית, אין להשקיע בחברה נכסי קרן פנסיה, ו-DOI תנקוט צעדים מתאימים למכירת כל השקעה קיימת בקרן הפנסיה ", אמר שוייב חאן, מנהל חטיבת ההשקעות.

מבן אנד ג'ריס ישראל נמסר: "אנחנו מברכים את מדינת ניו ג'רזי על החלטתה להלחם בתנועת החרם נגד מדינת ישראל ולהפעיל סנקציות כלכליות כבדות על חברת בן אנד ג'ריס העולמית, שיחד עם חברת האם שלה יוניליוור בחרו לפעול נגד מדינת ישראל ואזרחיה- ולא בפעם הראשונה. בן אנד ג'ריס ישראל מחויבת להמשיך ולהיאבק נגד ההחלטה הלא חוקית ולא תאפשר פגיעה או החרמה של אף אזרח ישראלי".

כזכור, לפני כחודשיים חברת הגלידות המפורסמת הודיעה כי היא תפסיק למכור את מוצריה ב"שטחים הפלסטיניים הכבושים", טרם ברור באילו אזורים מדובר. בתוך כך, בחברה הדגישו כי למרות שבן אנד ג'ריס כבר לא יימכרו ב"שטחים הכבושים", הם ימשיכו את המכירות בישראל באמצעות הסדר אחר שיעודכן בהמשך. 

בתוך כך, מנכ"ל יוניליוור העולמית, אלן ז'ופ, אמר במהלך שיחה עם משקיעים כי החברה "מחויבת לחלוטין לישראל". הוא הסביר: "אם יש מסר אחד שאני רוצה להדגיש הוא שיונילויוור נותרה מחויבות לחלוטין לעסק שלנו בישראל. ביצענו השקעות משמעותיות במדינה בעשור האחרון, בהן בתחום היזמות ובתוכניות החברתיות".