שר החוץ יאיר לפיד קיים היום (שישי) שיחת וידיאו משותפת עם מזכיר המדינה של ארה״ב, אנתוני בלינקן, בהשתתפות עמיתים ממרוקו ומדינות המפרץ. השיחה הפגישה בפעם הראשונה את כלל השותפים של הסכמי השלום והנורמליזציה, ונערכה בסימן שנה להסכמים.

במהלך השיחה אמר לפיד: ״הסכמי אברהם פתוחים גם לחברים חדשים, ואחת מהמטרות המשותפות שלנו היא שמדינות נוספות יצטרפו אלינו לעידן חדש של שיתוף פעולה וחברות. בשנים הקרובות נשקיע בפרויקטים אסטרטגיים של תשתיות מים אנרגיה ביטחון חקלאות תקשורת וכל זה יקרה ברמה האזורית. זה אירוע אופטימי שנעשה ע״י אנשים אופטימיים למען עתיד טוב יותר״. 

בלינקן הוסיף כי "נעודד מדינות נוספות לנהוג כמו בחריין, איחוד האמירויות ומרוקו. אנחנו רוצים להרחיב את מעגל הדיפלומטיה הפועל לטובת האינטרסים של מדינות האזור והעולם כולו״. בנוסף, הצהיר בלינקן כי ארה"ב תפעל להעמקת מערכת היחסים ארוכת השנים של ישראל עם מצרים וירדן.

בשיחה השתתפו נאצר בוריטה שר החוץ המרוקאי, אנואר גרגש יועצו הדיפלומטי של נשיא האמירויות ועד לאחרונה שר המדינה לענייני חוץ ושיח' עבדאללה בן רשיד בן ועבדאללה אלח'ליפה שגריר בחריין בארה״ב.

בתוך כך, ראש הממשלה, נפתלי בנט התייחס גם הוא בחשבון הטוויטר שלו להסכמי אברהם, לרגל ציון יום השנה הראשונה להסכמים. "שנה להסכמי אברהם - פרק חדש ופורץ דרך בהיסטוריה של השלום במזרח התיכון", צייץ. "מדינת ישראל תמשיך לפתח, להעמיק ולהרחיב את היחסים בין המדינות, כמו גם לפעול לפיתוח הקשרים עם מדינות נוספות באזור", הוסיף בנט.  

כזכור, הסכמי אברהם הם הסכמי נורמליזציה בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות ובחריין, שהובילו בהמשך להסכמים נוספים עם סודאן ומרוקו, אשר נחתמו בתיווך ארה"ב, בזמן ממשל טראמפ.

במסגרת אותם ההסכמים, דווח בזמנו כי ארה"ב הסכימה למכור לאיחוד האמירויות מטוסי F-35. עם זאת, טרם העבירה את החמקנים למדינה. כמו כן, הממשל האמריקאי הכיר בריבונות מרוקו בסהרה המערבית.