שמונה חודשים לאחר ההסתערות של תומכי הנשיא לשעבר דונאלד טראמפ על בניין הקפיטול, מאות שוטרים יאבטחו היום (שבת) את המבנה על מנת למנוע התפרעויות נוספות, זאת עקב עצרת לתמיכה בנאשמים באירועי ה-6 בינואר שתיערך במקום. 

הגדר בגובה של כ-2.5 מטרים שהוצבה סביב בניין הקפיטול במשך חצי השנה שלאחר ההסתערות הוחזרה וכ-100 חיילי המשמר הלאומי נמצאים בכוננות. בנוסף, גורמי הביטחון הודיעו כי יבצעו בדיקות נוספות על נוסעים שיגיעו לוושינגטון, במאמץ למנוע אירועים אלימים במהלך עצרת ה-"J6". 

שעות לפני תחילת העצרת, שוטרי הקפיטול חמושים באלות ואקדחים חבשו קסדות ותפסו עמדות מחוץ לגדר. אוטובוסים עירוניים שהביאו שוטרים לאתר סתמו את הרחובות הסמוכים. משאיות חסמו נקודות גישה לאזור הבמה בין בניין הקפיטול לתחנת יוניון.

למרות הצהרת המארגנים כי הם מתכננים ומצפים שהאירוע יעבור ללא אירועים מיוחדים, מפקד המשטרה המקומית אמר כי "היו מספר איומים הקשורים לאירועי אלימות בעצרת", והודיע כי כוחותיו יעשו הכל על מנת למנוע עימותים בין תומכי טראמפ ומתנגדיו.

"זה שהעצרת קוראת לצדק עבור אירועי ינואר זה אירוני. הצדק בינואר נעשה עם תהליך ההדחה של טראמפ", אמר אדמן קינזינגר, אחד מעשרת הנציגים הרפובליקנים בסנאט האמריקאי, אשר הצביע בעד הדחתו של הנשיא לשעבר.

עוד הוא הוסיף כי "הגיע הזמן שכמפלגה, או כמנהיגים, נפסיק לקבל את האידיאלים של "שומרי השבועה", שהם לא יותר מאשר מיליציה שרוצה להפיל את הממשלה. צריכים להפסיק להגיד שזה בסדר".

לעומת זאת, מאט בריינרד, אחד מתומכיו של טראמפ אשר אמונים על ארגון העצרת, טען כי הוא מקווה שהעצרת תוביל לשחרורם של הנאשמים בהשתתפות באירועים. "מה שאנחנו רוצים לעשות הוא לשים זרקור על ההתעללות שהם עוברים. אנחנו רוצים לעודד מחוקקים, ולדרוש ממשרד המשפטים הפדרלי, שיעשו צדק עבור הנאשמים. במקרים רבים זה אומר לבטל את ההאשמות", מסר בריינרד.