שני אזרחים בלגים, העיתונאי פיטר ורלינדן ואשתו מארי, הותקפו על ידי תוכנת הריגול פגסוס, שפותחה על ידי חברת הסייבר הישראלית NSO, ככל הנראה ביוזמת ממשלת רואנדה, כך עולה מדו"ח של שירות הביון והביטחון הכללי בבלגיה שפורסם בכלי התקשורת במדינה.

על פי הדיווח, עדין לא ברור כיצד תוכנת הריגול הותקנה ועל ידי מי, אולם זה מתרחש בתקופה בו ורלינדן מעורב "באופן אינטנסיבי" במדינה האפריקאית. העיתונאי הבלגי הביע תקווה כי הפוליטקאים במדינה יפעלו מעתה נגד המשטר ברוואנדה. לדבריו, "מדובר במשטר שבו כל הקולות הביקורתיים מושתקים או מחוסלים. זה לא יכול להימשך ככה".  

שרת החוץ הבלגית, סופי וילמס, התייחסה לדיווחים ואמרה כי היא ביקשה "ליצור קשר עם רואנדה על מנת להבהיר את העניין". התאחדות העיתונאים הפלמית גינתה את המתקפה ואמרה : "נחרדנו לנוכח הדיווחים כי התוכנה משמשת משטרים על מנת לרגל אחר עיתונאים, פעילים ופוליטקאים, וכעת היא הופנתה גם נגד עיתונאי בלגי". 

כזכור, פרשת תוכנת הריגול נחשפה בחודש יולי האחרון. על פי תחקיר עיתונאי בינלאומי שפורסם בעיתון הגארדיאן, התוכנה אפשרה לממשלות ברחבי העולם, בהן סעודיה, הונגריה ומקסיקו, לבצע מעקב אחרי יותר עשרות אלפי מספרי טלפון, ובהם יותר מ-180 עיתונאים, המפורסם שבהם היה ג'מאל חשוקג'י שנרצח בקונסוליה הסעודית בטורקיה.

העיתון האמריקאי "וושינגטון פוסט" חשף כי אישים מכובדים היו תחת ריגול מטעם חברת "פגסוס". בין הנמצאים ברשימה: עשרה ראשי ממשלות, שלושה נשיאי מדינות ומלך מרוקו מוחמד החמישי. על פי הפרסום, היקף המכשירים אחריהם התבצע מעקב עומד על 50 אלף. 

בין השמות הבולטים ברשימה ניתן למצוא את נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא עיראק ברהם צלאח, נשיא דרום אפריקה סיריל רמפוסה, ראש ממשלת פקיסטן אימרן חאן, ראש ממשלת מצרים מוסטפא מדבולי, ראש ממשלת מרוקו סעעד א-דין אל עות'מאני וראש ממשלת לבנון סעד אל חרירי.

עמנואל מקרון (צילום: איי אף פי)
עמנואל מקרון (צילום: איי אף פי)


גם ראש ממשלת בורונדי, נשיא קזחסטן וראש הממשלה של קזחסטן, אשר אמורים להיכנס לתפקידם באופן רשמי בקרוב, נמצאים ברשימה. כמו כן נשיא מקסיקו לשעבר פליפה קלדרון וראש ממשלת איטליה לשעבר רומנו פרודי נפלו קורבן לריגול חברת פגסוס. 

בנוסף, ברשימה שפורסמה מצויינים מעל ל-600 גורמי ממשל רשמיים, מ-34 מדינות שונות וביניהן: אפגניסטן, אזרבייג'ן, בחריין, בהוטן, סין, קונגו, מצרים, הונגריה, הודו, איראן, קזחסטן, כווית, מאלי, מקסיקו, נפאל, קטאר, רואנדה, סעודיה, טוגו, טורקיה, איחוד האמירויות, בריטניה וארה"ב.