ממשלת דנמרק מקדמת חוק שימנע מאסירי עולם לפתח ולקיים מערכות יחסים חדשות בזמן ריצוי עונשם, כך דווח היום (שבת) בתאגיד השידור הבריטי ה-BBC. על פי הדיווח, החוק יאפשר לפושעים ב-10 שנות המאסר הראשונות לשוחח ולהתכתב רק עם מי שכבר יצרו קשר והכירו, טרם כניסתם לכלא.

גורמים פוליטים במדינה מעריכים כי החוק צפוי לזכות לתמיכה גם בקרב האופוזיציה הדנית, ועשוי להכנס לתוקף כבר בתחילת השנה הבאה. שרי הממשלה הביעו תקווה שהחוק יסייע למגר את תופעת "ההערצה של פושעים".

החוק החדש הוצג לאחר שנחשף הקשר בין נערה בת 17 עם הרוצח פיטר מדסן, שבשנת 2017 רצח את העיתונאית קים וול בצוללת שבנה ולאחר מכן ביתר את גופתה. מדסן הורשע ונשלח למאסר עולם. על פי הדיווח ב-BBC, הנערה יצרה קשר עם מדסן ב-2017 ובמשך שנתיים ניהלו קשר באמצעות חילופי מכתבים ושיחות טלפון. 

פיטר מדסן  (צילום: Scanpix Denmark/Ida Marie Odgaard/via REUTERS)
פיטר מדסן (צילום: Scanpix Denmark/Ida Marie Odgaard/via REUTERS)


סיפורה של הנערה נחשף בשנת 2020, לאחר שמדסן התחתן עם אישה בשנות ה-30 לחייה, תושבת רוסיה שהגיע לבקר אותו בבית הסוהר. הקשר הרומנטי הכפול של מדסן עורר זעם ציבורי במדינה. שר המשפטים של דנמרק, ניק הקרופ, התייחס לחוק ואמר כי "סוג כזה של יחסים חייב להיפסק".

"עבריינים מורשעים לא יכולים להשתמש בבתי הסוהר שלנו כאתרי היכרויות או פלטפורמות תקשורתיות כדי להשוויץ בפשעים שלהם. ראינו דוגמאות מבחילות בשנים האחרונות של אסירים שביצעו פשעים מתועבים, ויצרו קשר עם צעירות כדי לקבל את אהדתן ותשומת הלב שלהן", הוסיף והדגיש שהחוק החדש צפוי לשלול מאסירים גם את הזכות מאסירים להתבטא בפומבי באינטרנט אודות העבירות שביצעו.