שרת הביטחון של צרפת, פלורנס פארלי, ביטלה היום (שני) את פגישתה עם מקבילה הבריטי, בן וואלאס, בעקבות הזעם הצרפתי על אי הכללתה בעסקת הצוללות בין אוסטרליה לבין ארצות הברית ובריטניה.

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, ניסה להרגיע את הרוחות ואמר כי לצרפת אין סיבה לחשוש מהעסקה, אך פארלי, כאמור, בחרה לבטל את פגישתה עם וואלאס.

כזכור, צרפת הודיעה בשבת האחרונה כי החליטה להחזיר את שגריריה בארצות הברית ובאוסטרליה, לאחר ששתי המדינות חתמו על הסכם, יחד עם בריטניה, על עסקת רכישת צוללות בשווי של כ-40 מיליארד דולרים. ההחלטה, הנחשבת לנדירה בצרפת, התקבלה על ידי הנשיא עמנואל מקרון.

בעקבות החלטתה של צרפת, ארה"ב פרסמה הצהרה רשמית לפיה היא "מצטערת על החלטת המדינה האירופית, להוציא את שגרירה מוושינגטון". על פי ההודעה, בארצות הברית ינסו בימים הקרובים לפתור את המחלוקת החדשה שנוצרה. בנוסף, דובר מחלקת המדינה נד פרייס אמר כי צרפת היא "שותפה חיונית ובעלת בריתנו הוותיקה ביותר, אנו מייחסים ערך גבוה לשותפות בינינו".

גם באוסטרליה פרסמו הודעה רשמית בעקבות החלטת צרפת, ואמרו כי "למרות שאנו מצרים על ההחלטה, אנו מעריכים את צרפת ונמשיך לעבוד מול פריז בנושאים רבים אחרים, אשר מבוססים על ערכינו המשותפים".