נשיא צרפת, עמנואל מקרון, ביקש היום (שני) את סליחתם של החארכים - האלג'יראים המוסלמים שנלחמו לצד צבא צרפת במלחמה במדינה בשנים 1954 עד 1962 - על כך שצרפת נטשה אותם, והצהיר כי הממשלה תפעל לפצות אותם.

כ-200 אלף חארכים שימשו כוח עזר לצד הצבא הצרפתי מול לוחמי העצמאות באלג'יריה. אולם אחרי המלחמה נטשו הצרפתים רבים מנאמניהם שנפלו קורבן למעשי נקם מאחר שנחשבו לבוגדים, וגם חארכים ובני משפחות שהצליחו להגיע לצרפת נאלצו להתגורר בתנאים קשים.

היום, לרגל יום החארכי הלאומי שיצוין השבוע, אירח מקרון כ-300 מוותיקי החארכי ובני משפחות, והמשיך את המגמה של שני קודמיו, ניקולא סרקוזי ופרנסואה הולנד, שהודו באחריות הצרפתית לנטישת בעלי בריתם באלג'יריה.  

"ללוחמים, אני רוצה להביע את ההוקרה שלנו, אנחנו לא נשכח", אמר. "אני מתחנן לסליחתכם, אנחנו לא נשכח". הוא הוסיף כי "צרפת כשלה במחויבותיה כלפי החארכים, נשותיהם וילדיהם" וכי הממשלה מתכוונת להכיר בחוק עד סוף השנה בצורך לפצות את החארכים.

"אתם נושאים את זכר החארכים בבשרכם. יש חובה לחרוט את כבוד החארכים בזיכרון הלאומי", הדגיש מקרון שקרא "לרפא את הפצעים" ולסגור את הפרשה עם "מילים של אמת, מחוות של זיכרון ומעשי צדק".