נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, צפוי להיפגש עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, כך דווח הערב (שני) ברשת הטלוויזיה האמריקנית CNN. 

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, אישרה את הדברים במהלך תדרוך לעיתונאים והדגישה כי טרם נקבע המועד הסופי לפגישה. "אני מצפה מהנשיא ביידן לאשר שוב את המחויבות שלנו לעבוד עם אחד השותפים הקרובים והוותיקים ביותר של ארה"ב. כמו כך, השניים ידונו בהתפתחויות האחרונות, באתגרים באיזור האינדו-פסיפי ובסוגיות הכלל עולמיות", אמרה סאקי. 

כמו כן, סקי אמרי כי אין בכוונת הבית הלבן לבטל או לשנות את העסקה הנוכחית. עוד דווח, כי השיחה בין השניים, היא פרי יוזמתו של ביידן שרוצה "להעביר מסר כי הוא מעוניין להמשיך בשיתוף פעולה הדוק עם צרפת ולדון על צעדים משותפים". בכיר בבית הלבן ציין שהפגישה לא צפויה להתרחש 

כזכור, המשבר בין המדינות, שכונה כאחד החמורים בשנים האחרונות, התרחש לאחר שארצות הברית ואוסטרליה בחרו לבצע עסקת רכש צוללות גרעיניות מבריטניה ולא מצרפת. שר החוץ הצרפתי, ז'אן איב לה דריאן, כינה את העסקה "שימוש בשקרים ודו-פרצופיות" וטען כי החזרת השגרירים לצרפת לא תהיה הצעד האחרון שתנקוט המדינה האירופית.

שר החוץ הצרפתי, איב לה דריאן (צילום: רויטרס)
שר החוץ הצרפתי, איב לה דריאן (צילום: רויטרס)


לה דריאן סיפר בריאיון כי האוסטרלים גילו לצרפתים על ביטול ההסכם ביניהן רק כשעה בלבד לפני שראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון הודיע בשידור חי במסיבת עיתונאים על ההחלטה לבצע עסקה חדשה עם ארצות הברית ובריטניה. "זו הסיבה לכך שאני טוען לדו פרצופיות, זלזול ושקרים. כשיש לך בעלת ברית בשיעור קומה של צרפת, אתה לא מתייחס אליהם כך", אמר השר.

על פי ההערכות, צרפת עשויה להפסיד כ-65 מיליארד דולר בשל ביטול העסקה, שעשוי לפגוע כלכלית גם בסקטור הביטחוני בצרפת. כמו כן, ביטול העסקה עשוי לפגוע אסטרטגית באחיזה הצרפתית באיזור האינדו-פסיספי, שם היא מחזיקה במספר אינטרסים משמעותים.