משרד התובע המחוזי מסר כי חאבייר פאבון (30) וסאמר ג'יילוסי (36) מואשמים בשתי עבירות של תקיפה באמצעים כוחניים על מנת לגרום לנזק גופני ובפשע שנאה. "פשע שנאה הוא פשע נגד כולנו", אמר התובע ג'ורג' גסקון.

"המשרד שלי מחויב לעשות כל מה שאנחנו יכולים כדי שמחוז לוס אנג'לס יהיה מקום שבו מאמצים גיוון ומגנים עליו". התקרית התרחשה ב־18 במאי, שבוע לאחר תחילתה של הלחימה במבצע שומר החומות בין ישראל לבין ארגוני הטרור ברצועת עזה. על פי התביעה, שני הנאשמים, שהשתתפו בשיירה שנסעה בשכונת בוורלי גרוב שבמערב לוס אנג'לס, ניגשו לשני בני אדם מחוץ למסעדת סושי ותקפו אותם רק בגלל הדת שלהם", הוסיף. 

בדיווחים לאחר האירוע נמסר כי פעילים פרו־פלסטינים תקפו מספר יהודים שישבו במסעדה במכות ובבקבוקים וצילומים מהמקום הראו את התוקפים גם צועקים קללות אנטישמיות. לפחות חמישה בני אדם נפצעו כתוצאה מחבטות או מחתכים.

"מישהו באחת המכוניות החל להשליך בקבוקי זכוכית לעבר השולחנות", תיארה אחת מעדות הראייה. "כמה מהמכוניות עצרו וקרוב ל־30 בני אדם יצאו והחלו לרוץ לעבר השולחנות ושאלו 'מי יהודי?'". התקרית בלוס אנג'לס הייתה אחד האירועים החמורים במהלך שומר החומות, כאשר נרשמה עלייה בתקיפות נגד יהודים ברחבי ארה"ב. גם במרכז העיר ניו יורק התרחשו התנגשויות אלימות בין מתפרעים פרו־פלסטינים לבין מפגינים ועוברי אורח יהודים והוגש לפחות כתב אישום אחד נגד מפגין פרו־פלסטיני על תקיפה חמורה.