"אל צ'אפו", המנהיג המיתולוגי של קרטל הסמים סינלואה במקסיקו, מרצה מאסר עולם בכלא בארה"ב, אולם הממשל האמריקאי לא מפסיק את המאבק בארגון הפשע החזק: מחלקת המדינה העלתה את הפרס על ראשו של המנהיג הנוכחי של הקרטל, בעוד שמשרד האוצר הטיל סנקציות על שמונה חברים בקרטל.

מחלקת המדינה האמריקאית העלתה את הפרס על ראשו של איסמעיל זמבדה-גרסיה ("אל מאיו") מחמישה מיליון ל-15 מיליון דולר, וזאת בשל מעמדו הנוכחי כמנהיג הקרטל. בהודעה נאמר כי זמבדה-גרסיה היה שותפו העסקי של המנהיג הקודם,  חואקין גוזמן-לוארה ("אל צ'אפו"), ושל בניו.

במקביל, משרד האוצר הכניס שמונה מחברי הקרטל לרשימת הסנקציות על מבריחי סמים, בנוסף לשתי חברות מקסיקניות ששייכות לקרטל. השם הבולט ביותר הוא סרחיו ולנצואלה ולנצואלה, שמכונה "ג'יג'יו", אשר מפקח על מסדרון הברחת הסמים לארה"ב ומדווח ישירות לזמבדה-גרסיה, ולפי משרד האוצר הוא אחראי על הברחה של טונות של הרואין, מת', פנטניל וסמים נוספים ויש נגדו כתב אישום בקליפורניה. גם עוזרו הבכיר, לאונרדו פינדה ארמנטה, הוכנס לרשימה.

התרשים של המבוקשים (צילום: משרד האוצר האמריקאי)
התרשים של המבוקשים (צילום: משרד האוצר האמריקאי)

קרטל סינלואה, שמרכזו בעיר קוליאקאן שבמדינת סינלואה בצפון מערב מקסיקו, נחשב לאחד מארגוני הפשע החזקים והעשירים ביותר בעולם, כאשר לפי ההערכות הוא מגלגל מאות מיליוני דולרים מדי שנה.