אזרח אזרי בעל דרכון רוסי נעצר לאחר שניסה לחצות מצפון לדרום קפריסין כשבכליו אקדח, משתיק קול וחפצים נוספים שנאסרו לפרסום, כך פורסם היום (רביעי) בכלי התקשורת במדינה. בחקירתו של האזרח עולה החשד כי הוא השתייך לקבוצה של שכירי חרב שגויסו על ידי איראן במטרה לחטוף ואף לרצוח ישראלים בקפריסין.

מחקירה ראשונית של הרשויות, החשוד הגיע לקפריסין לפני כ-20 יום ושכר רכב, ככל הנראה על מנת לא לעורר חשד. לאחר מכן נסע לניקוסיה ונעצר בסמוך למשרדו של איש עסקים ישראלי בכיר. עוד עולה כי החשוד הצליח לחצות, טרם תפיסתו, את הגבול בין צפון לדרום קפריסין באמצעות קורקינט חשמלי. 

מעבר הגבול בקפריסין (צילום: MATTHIEU CLAVEL/AFP via Getty Images)
מעבר הגבול בקפריסין (צילום: MATTHIEU CLAVEL/AFP via Getty Images)



אתמול, הובא החשוד בן ה-38 לדיון בבית המשפט בניקוסיה, שם הוארך מעצרו בשמונה ימים. גורמים במערכת המשפט ציינו כי מדובר במקרה חמור מאוד בעל מאפיינים הקשורים לביטחון הציבורי. כמו כן, נשללה ממנו הזכות לעורך דין והוגשה בקשה לעשות שימוש בשיחות הטלפון שלו.

בעקבות כך, המשטרה וכוחות הביטחון בקפריסין הודיעו על הגברת הכוננות והחלו במצוד אחר חשודים נוספים ברחבי האי. גורמים במשטרה מציינים כי מעצרו של החשוד עשוי לפגוע ב"אלמנט ההפתעה", שכן אם ישנם שכירים נוספים שטרם נתפסו הם ככל הנראה "נקטו באמצעים למניעת מציאתם".