מערכת הבחירות לנשיאות צרפת סוערת, אף על פי שהן יתקיימו רק באפריל ורק חלק מהמועמדים כבר הכריזו על מועמדותם. האיש שעומד בעין הסערה ומכריח את כל המועמדים האחרים לפעול בהתייחסות אליו הוא אריק זמור, עיתונאי וסופר ממוצא יהודי, איש הימין הקיצוני, שעדיין לא הציג רשמית את מועמדותו, אבל כבר ארגן מטה ופתח במערכה. כוחות הביטחון הצרפתים נאלצו להתערב ולהגן עליו מתקיפה, במהלך קידום מכירות לספרו. תוקפו המוסלמי "נשבע על הקוראן שיחסל אותו".

זמור מגיע בסקרים ל־13% מכוונות ההצבעה ומתקרב למועמדת המוצהרת של הימין הקיצוני וה"פיינליסטית" בבחירות הקודמות מרין לה פן, ומועמד הימין הקלאסי קסבייה ברטראן.

הוא כבר מקדים את כל מועמדי השמאל ומועמד הירוקים שנבחר אתמול. אם ימשיך בקצב המסחרר הזה, הוא עשוי לעלות לסיבוב השני מול הנשיא המכהן עמנואל מקרון. מטרתו המרכזית של זמור בן ה־63 היא ההגירה והמהגרים, והגנת "הצרפתים האמיתיים" והרפובליקה בפני האסלאם, שלדבריו משתלט עליה.

הוא כבר נשפט כמה פעמים על הסתה גזענית, אבל נתבע לדין גם על ידי נציגי הקהילה היהודית וההיסטוריונים של השואה, כשטען שראש משטר משתפי הפעולה עם הנאצים, המרשל פטן, "הציל" את היהודים הצרפתים המקוריים בכך שהסגיר לנאצים יהודים שהגיעו מארצות אחרות ושנשלחו למחנות ההשמדה, ושאסור לצרפת להודות באחריות לגירוש יהודיה.