בית המשפט בצרפת הרשיע היום (חמישי) את הנשיא לשעבר, ניקולה סרקוזי, במימון לא חוקי של קמפיין הבחירות שלו משנת 2012. הוא צפוי להגיש ערעור על גזר הדין, שנת מאסר, דבר שבעצם ישהה את ביצועו, והשופט הסביר כי הוא יוכל לרצות את המאסר בתנאי מעצר בית, עם אזיק אלקטרוני. 

בחודש מרץ האחרון, הנשיא לשעבר הורשע בעבירות שוחד והפרת אמונים על פי בית המשפט. השופטים גזרו עליו שנת מאסר בפועל ועוד שנתיים על תנאי, זאת לאחר שהתביעה ביקשה לשלוח אותו לארבע שנות מאסר בפועל. סרקוזי בן ה-66 לא צפוי להיכנס לכלא בסופו של דבר, שכן הוא ערער על עונשי המאסר, דבר שהוביל לדחיית ביצועם.

כזכור, סרקוזי נאשם בעבר בעברות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, לאחר שניסה להטות תוצאות של בוררות ושיחודו של שופט על מנת שיחשוף בפניו מידע לגבי חקירה המתנהלת בעניינו. בנוסף, הוא עבר על החוק בקמפיין הבחירות שלו ב-2012, כשהוציא מעל לכפול מהסכום המותר בחוק על תעמולת בחירות בצרפת. הוא עשה זאת באמצעות חשבוניות מזויפות. ההוצאות עמדו על קרוב ל-43 מיליון אירו.

הוא הנשיא השני שהורשע בפלילים, זאת לאחר שגם הנשיא ז'אק שיראק מעל באמון הציבור ופעל בשחיתות בעת כהונתו כראש עיריית פריז. בדצמבר 2011 בית המשפט בצרפת קבע גם כי שבעה ממקורביו עברו על החוק.