נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, פנה לבית המשפט בפלורידה בדרישה שיורו על השבת חשבון הטוויטר שלו, כך דווח היום (שבת) בעיתון הבריטי הגרדיאן. על פי הדיווח, טראמפ טען עם הגשת הבקשה כי טוויטר ביטלה את חשבונו בעקבות "לחץ מצד יריביו הפולייטים בקונגרס". ברשת החברתית סרבו להגיב. 

כזכור, טוויטר השעתה לצמיתות בחודש ינואר את חשבונו של טראמפ זאת בשל "סיכון להסתה לאלימות". ההשעיה הגיעה על רקע המהומות האלימות בוושינגטון בהן תומכיו של טראמפ פרצו לבית המחוקקים האמריקאי ולאחר שפייסבוק ואינסטגרם ביצעו מהלך דומה. "האירועים ביממה האחרונה הראו כי הנשיא טראמפ מתכוון להשתמש בזמן שנותר לו בתפקיד כדי לחתור תחת החלפת השלטון אל הנשיא הנבחר ביידן", רשם צוקרבג בעמוד הרשמי שלו ברשת החברתית.

מטוויטר נמסר אז כי "לאחר סקירה מדוקדקת של הציוצים האחרונים מחשבונו של טראמפ וההקשר סביבם, באופן ספציפי כיצד הם מתקבלים ומפורשים בטוויטר ומחוצה לו, השעינו את החשבון לצמיתות בשל הסיכון להסתה נוספת שתוביל לאלימות".

תומכי טראמפ פורצים לבית הלבן בקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)


בעקבות חסימות אלה, הגיש נשיא ארצות הברית לשעבר בחודש יולי האחרון תביעה יצוגית כנגד הרשתות החברתיות וחברת אלפבית-גוגל, ונגד המנכ"לים שלהן - מארק צוקרברג, ג'ק דורסי וסונדאר פיצ'אי.

הבקשות של הנשיא לשעבר הוגשו לבית המשפט המחוזי במיאמי, בטענה כי הפלטפורמות הללו, הנמצאות בקליפורניה, פגעו בזכות לחופש הביטוי - התיקון הראשון בחוקה. הוא מבקש שיהיה מדובר בתביעה ייצוגית, דבר אשר יוכל לייצג את האינטרסים של משתמשים אחרים בפלטפורמות, אשר הושתקו בצורה לא הוגנת. "נשיג ניצחון היסטורי לחופש האמריקאי, ובמקביל גם לחופש הביטוי", אמר. 

במהלך כהונתו ניהל טראמפ מאבק ברשתות החברתיות ובחברות הטכנולוגיה. בשנת 2020 חתם על צו ביצוע שנועד להגביל את ההגנות החוקיות להן זוכות חברות מדיה חברתית אשר מסירות מהן את האחריות לתוכן שמשתמשים מפרסמים בפלטפורמות שלהן. הנשיא ביידן ביטל את צו זה במאי.