ארמון הקיסרות ביפן הודיע כי הנסיכה מאקו, אחייניתו של הקיסר נרוהיטו, תינשא ב־26 באוקטובר לבן זוגה ה"פשוט" קיי קומורו, וכי הם צפויים לעבור לארה"ב. הארמון גם חשף כי הנסיכה, שתוותר על תאריה המלכותיים, סבלה מתסמונת פוסט־טראומתית בשל הסיקור התקשורתי של מערכת היחסים.

התקשורת היפנית דיווחה כי הנסיכה (29), בתו של נסיך הכתר אקישינו, צפויה לעבור עם קומורו (29) לארה"ב, שם הוא מתמחה במשרד עורכי דין בניו יורק וממתין לתוצאות בחינת ההסמכה שעבר, וההערכות הן שהם לא ישובו ליפן.

בני הזוג, שהכירו בשנת 2012 בעת שלמדו יחד באוניברסיטה בטוקיו, התארסו כעבור שבע שנים והיו אמורים להתחתן בשנת 2018 - אולם האירוע נדחה אחרי שדווח כי אמו של קומורו לא החזירה לבן זוגה לשעבר הלוואה שנתן כדי לממן את לימודיו של קומורו. לטענתו של קומורו, אמו חשבה שמדובר במתנה.

הקשר בין בני הזוג זכה לסיקור ביקורתי מצד התקשורת היפנית, וגם בציבור לא הייתה תמיכה גורפת בקשר בין הנסיכה לבין קומורו. הארמון הודה כי בשל כך לא יתקיימו טקסים המוניים לציון החתונה, והוא אף הודה כי הנסיכה מאקו סובלת מהפרעת דחק פוסט־טראומתית שפגעה ביכולתה להתרכז וגרמה לה לחוסר אנרגיה ולעצבנות, וכי היא חשה ש"השאיפה שלה לחיים שלווים אחרי הנישואים הפכה לבלתי אפשרית".

בתוך כך, ברוסיה נערכה ביום שישי החתונה המלכותית הראשונה זה יותר ממאה שנה. הדוכס הגדול גיאורגי מיכאילוביץ רומנוב, בנה של הדוכסית הגדולה מריה ולדימירונובה רומנובה - בת נינו של הצאר אלכסנדר השני, שטוענת לכס המלכות של משפחת הצאר שהופלה עם עליית הקומוניסטים, התחתן עם בת זוגו האיטלקית רבקה בטריני בטקס חגיגי בקתדרלת איסק הקדוש בסנט פטרבורג.

כ־1,500 אורחים השתתפו בחגיגה, בהם המלכה סופיה מספרד, המלך והמלכה לשעבר של בולגריה וגם דוברת משרד החוץ הרוסי מריה זכרובה. בקרמלין הבהירו כי הנשיא ולדימיר פוטין אינו מתעניין באירוע כי "הרבה חתונות מתקיימות מדי יום", בעוד התקשורת התייחסה בציניות לחתונה, כאשר באחד המאמרים נכתב כי "לא ברור מי הרומנובים החדשים האלה ואיך הם קשורים לכתר הרוסי".