מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הפסיד סכום עתק של שבעה מיליארד דולר בתוך שעות ספורות בעקבות תקלת הענק ששיתקה את הרשתות החברתיות פייסבוק, אינסטגרם וואטסאפ, כך דיווח הערב (שני) אתר "בלומברג". זאת, במקביל לצניחה של 5% בערך המנייה שנרשמה מאז התקלה. 

לפי הדיווח, בעקבות ההפסד צוקרברג צנח בדירוג האנשים העשירים ביותר בעולם למקום החמישי, מתחת לביל גייטס, והערך שלו מוערך ב-120.9 מיליארד דולרים. מדובר בהפסד מוערך של כ-19 מיליארד שקלים מאז ההערכה הקודמת בספטמבר, שעמדה על שווי של 140 מיליארד דולרים. 

כאמור, האפליקציות הפופולריות WhatsApp, פייסבוק ואינסטגרם קרסו הערב (שני) ועל כן, לא ניתן לרענן את האפליקציות, לשלוח הודעות או לפרסם תגובות, כבר מהשעה 19:00 לערך. מטעם פייסבוק נמסר כי החברה ערה לתקלה הרווחת בפלטפורמות השונות. דובר החברה הוסיף כי "אנו עובדים על מנת לטפל בבעיה במהירות האפשרית, אנו מתנצלים על אי הנוחות".

תקלה עולמית: האפליקציות הפופולריות WhatsApp, פייסבוק ואינסטגרם קרסו הערב (שני) ועל כן, לא ניתן לרענן את האפליקציות, לשלוח הודעות או לפרסם תגובות, כבר מהשעה 19:00 לערך. 

מטעם פייסבוק נמסר כי החברה ערה לתקלה הרווחת בפלטפורמות השונות. דובר החברה הוסיף כי "אנו עובדים על מנת לטפל בבעיה במהירות האפשרית, אנו מתנצלים על אי הנוחות".

על פי דיווח בניו יורק טיימס, שני עובדים ממערך האבטחה של חברת פייסבוק טענו כי לא סביר כי מתקפת סייבר היא זו שגרמה לתקלה העולמית. לטענתם, מאחר והטכנולוגיות המשמשות כל אחת מהאפליקציות הן שונות, לא יתכן כי פעילות נגד אחת מהן תשפיע על היתר.

בסדרת ציוצים, גרס המנהל הטכנולוגי הראשי של חברת Cloudflare, חברת תשתיות אינטרנט, כי הבעיה נעוצה ככל הנראה בשרתי חברת פייסבוק, ובכך נמנעה גלישתם של משתמשים. כמו כן, בטוויטר, שהפעילות בו הפכה תוססת מאז התקלה, נעשה שימוש בהאשטג #facebookdown, עד כדי שדורג בין הראשונים בטרנדים.