האם אחת התעלומות של עולם הפשע האמריקאי לקראת פתרון? צוות מתנדבים שעוסקים בפשעים בלתי פתורים מהעבר טוענים שזיהו בסבירות גבוהה את "רוצח הזודיאק" שהיה אחראי לסדרת מעשי רצח בקליפורניה בשנות ה-60. לטענתם, מדובר בגארי פ. פוסט שמת לפני שלוש שנים.

"רוצח הזודיאק" הטיל את אימתו על אזור מפרץ סן פרנציסקו והרשויות מייחסות לו חמישה מעשי רצח בשנים 1968-69, אולם ההערכות הן שהמספר גבוה יותר. הרוצח נהג לשלוח מסרים מוצפנים לרשויות אכיפת החוק ולעיתונאים וסיפורו הונצח בספרים ובסרטים.

צוות "מפצחי התיקים" - שמונה 40 סוכני בולשת לשעבר, תובעים, אנשי מודיעין ובלשים - הודיע כי השיג עדויות וראיות חדשות, כולל עשרות צילומים של פוסט שתואמים לכאורה לקלסתרונים. בין העדים שדיבר אתם היה אדם שהסתתר במשך שנים בהרים וטען כי פוסט "הפך אותי למכונת הרג".

"לא היה לו מצפון", אמר האיש שהבהיר כי כעת הוא "זועם ומתבייש" על הקשר שלו עם פוסט. "הוא יכול להרוג ללא הבחנה. הוא היה צריך להמשיך להרוג, אפילו חיות קטנות, רק כדי להרגיש טוב".

החוקרים גם טוענים שזיהו קורבן שישי של הרוצח - שרי ג'ו בייטס שנרצחה לפני 55 שנה - וכי מתחת לציפורניים שלה התגלו שערות ושרידי עור של הרוצח. אולם במשטרת ריברסייד שניהלה את החקירה מסרבים כבר שנים לאפשר בדיקת דנ"א וגם בשבוע שעבר טענו שאין קשר לזודיאק והיא נרצחה על ידי אדם אחר. "צריך רק 5 דקות כדי להשוות לדנ"א של פוסט", אמר בתסכול ראש הצוות, תומס קולברט. "נקווה שלמפקד המשטרה הבא יהיה אומץ לפעול".