שופט פדרלי בבית המשפט באוסטין, טקסס חסם הלילה (חמישי) את אכיפת החוק השנוי במחלוקת שאוסר על נשים לבצע הפלה לאחר שישה שבועות של הריון. בכך, למעשה, מנע מהמדינה לאכוף את החוק וביטל זמנית את תקפותו בעוד שההתדיינות בנוגע לחוקיותו תימשך. 

"מרגע כניסת החוק לתוקף, נמנע מנשים שלא כדין לשלוט בחייהן בדרכים המוגנות על ידי החוקה", כתב השופט רוברט פיטמן בחוות דעת של 113 עמודים, בה ציין כי המחוקקים הרפובליקנים "יצרו תכנית סטטוטורית חסרת תקדים ושקופה" כדי לשלול מנשים את זכותן החוקתית להפלה. "בית המשפט הזה לא יאפשר עוד יום אחד של השלילה הפוגענית הזו של זכות כל כך חשובה", סיכם בפסק הדין.

"מדינה אינה רשאית לאסור הפלות בשישה שבועות. טקסס ידעה זאת, אך בכל זאת רצתה איסור של שישה שבועות, ולכן המדינה פנתה לתוכנית חסרת תקדים של אקטיביזם משפטי שנועדה להפחיד רופאים שמבצעים הפלות ואחרים שעשויים לסייע לנשים לממש את זכויותיהם החוקתיות ", אמר נציג משרד המשפטים. 

לפי הדיווחים, למרות הפסיקה שירותי ההפלות בטקסס לא יתחדשו באופן מיידי מכיוון שהרופאים עדיין חוששים שניתן לתבוע אותם ללא החלטה משפטית קבועה יותר. כמו כן, מדינת טקסס הודיעה לבית המשפט כי בכוונתה לערער על פסק הדין, וזה יהיה השלב הבא של המאבק המשפטי שמתחולל בימים אלו ברחבי ארה"ב על הפלות. 

דוברת הבית הלבן ג'ן פסקי בירכה על ההחלטה ומסרה: "פסק הדין הערב הוא צעד חשוב קדימה לקראת השבת הזכויות החוקתיות של נשים ברחבי מדינת טקסס. המאבק רק התחיל, הן בטקסס והן במדינות רבות ברחבי המדינה שבהן זכויות נשים מותקפות כיום". 

התובע הכללי האמריקאי מריק גרלנד שיבח את פסק הדין כ"ניצחון לנשים בטקסס".