גורם רשמי בממשל האמריקאי אמר במהלך הלילה (בין שישי לשבת) כי נציגים רשמיים של ארצות הברית ייפגשו בקטאר עם בכירים בטליבאן. מדובר כאמור, בפעם הראשונה בה ארה"ב תיפגש עם נציגיהם של ארגון הטרור, מאז נסיגתם לפני למעלה מחודש. לדבריו, מטרת המהלך היא להקל על פינויים של האזרחים האמריקאים שנותרו עדיין במדינה. 

בפגישות המדוברות, שצפויות להתקיים היום ומחר, בעיר הבירה דוחא צפויים להשתתף מספר גורמי ממשל בהם נציגים ממשרד החוץ, מהסוכנות האמריקאית לפיתוח בינלאומי ומקהילת המדיעין. לדברי הגורם, שצוטט בסוכנות הידיעות רויטרס, במהלך השיחה צפויים הנציגים ללחוץ על הטאליבן להבטיח כי יאפשרו לאמריקאים שנותור בשטח אפגניסטן מעבר בטוח שיאפשר להם לצאת משטחה. כמו כן, הם צפויים להעלות את סוגיית גורלו של האזרח החטוף מארק פריריך.

גורם נוסף שצוטט בסוכנות, ציין כי נושא חשוב במיוחד, הנמצא בראש סדר העדיפויות של הנציגים האמריקאים הצפויים להגיע לפגישה, הוא לחזק את התחייבות הטאליבן לכך שלא יאפשרו למדינה להפוך פעם נוספת למרכז של אל קאעידה, או של גורמים קיצוניים אחרים. במקביל, האמרקאים צפויים ללחוץ על הארגון לשפר את הגישה לסיוע הומניטרי חיצוני, שכן המדינה עומדת בפני מצב "בלתי נמנע" של צמצום כלכלי.

"הפגישה המדוברת היא המשך של התקשרות פרגמטית אשר אנו מקיימים עם הטאליבן", הדגיש הגורם האנונימי, "השיחות הללו עוסקות בנושאים בעלי אינטרס לאומי חיוני". בסיום דבריו הדגיש כי "פגישה זו אינה עוסקת בהכרה או במתן לגיטימציה. אנחנו ממשיכים עם עמדתנו הברורה לכך שישנו צורך בהשגת לגיטימציה באמצעות פעולות הטאליבן עצמו. הם צריכים להשיג הישגים מסוימים".