דובר משרד החוץ האיראני אמר הבוקר (שבת) בראיון לסוכנות ידיעות בצרפת כי המדינה החליטה לחזור לשיחות בנושא הסכם הגרעין. הוא ציין, כי תאריך לחידוש השיחות ייקבע בקרוב, והדגיש: "הדיונים בממשל החדש על הסכם הגרעין הקודם טרם הסתיימו".

מוקדם יותר השבוע, גורמים בכירים בממשל ביידן העבירו מסר לישראל, לפיו אם כל דרכי הדיפלומטיה מול איראן ייכשלו, ארצות הברית תהיה מוכנה לפעול גם "בדרכים אחרות" על מנת למנוע מטהרן להשיג נשק גרעיני. על פי הגורמים, ישראל וארה"ב ישתפו ביניהן מידע מודיעני, על מנת לבסס הערכה על כמות הזמן שיקח לתכנית הגרעין האיראנית להתקדם לשלבים הבאים. אחד הגורמים, אשר צוטט ברויטרס, טען כי הזמן שיקח לאיראנים לבצע "פריצת דרך" במחקר הגרעין שלהם, הצטמצם משמעותית, ועומד כעת על מספר חודשים.

האיחוד האירופי: "יש לשוב לשיחות הגרעין עם איראן בהקדם האפשרי" (צילום: רויטרס)

בשבוע שעבר טען דובר משרד החוץ האיראני, סייד חטיבזדה,  כי ישראל "עשתה הכל" כדי להכשיל את שיחות הגרעין בווינה ולסכסך בין איראן למעצמות. הוא האשים את ארצות הברית ב"טרור רך" בכך שהיא מונעת תרופות ומרעיבה את תושבי ארצו.

הדובר האיראני מסר כי ההחלטה האסטרטגית של איראן לחזור לסיבוב שביעי של שיחות הגרעין בווינה כבר נפלה וכי ארצו כבר הודיעה על כך לפני שבועיים לנציג האיחוד האירופי האחראי לשיחות. בתשובה על השאלה אם הוא חושב שחזרה להסכם הגרעין תמנע פעולה צבאית של ישראל, ענה הדובר: "'ישראל פגעה קשות במערך המחקרי והאזרחי שלנו. מדברים על איום הגרעין האיראני, אבל לישראל יש מאות פצצות, והיא מעולם לא חתמה על האמנה לאי־הפצת נשק גרעיני".