שר החוץ של אזרבייג'ן, ג'יהון ביירמוב, ושר החוץ האיראני, חוסיין-אמיר עבדאללהיאן, שוחחו מוקדם יותר היום (רביעי) בטלפון, כך נמסר ממשרד החוץ האזרי. עוד נמסר כי "הצדדים שוחחו על נקודות המשבר שאינם מאפיינים את היחסים הידידותיים בין המדינות ואת הצורך לפתור את המשבר באמצעות דיאלוג. השרים הדגישו את החשיבות של כבוד הדדי ועקרון שמירת השלמות הטריטוריאלית והריבונות של המדינות". 

משרד החוץ האיראני אישר את הפרטים ואמר כי הצדדים הסכימו לפתור את הסכסוך באמצעות הידברות, כך דווח ברשת אל-ג'זירה. 

כזכור, בחודש שעבר איראן טענה כי כוחות ישראלים נמצאים על אדמת אזרבייג'ן והבטיחה לנקוט בכל הפעולות הנדרשות. בתחילת החודש ערכה איראן תרגיל צבאי רחב היקף בסמוך לגבול עם אזרבייג'אן, בתגובה נמסר מבאקו כי "אנחנו לא מקבלים את הטענות של נוכחות של צד שלישי סמוך לגבול בין אזרבייג'ן לאיראן, מדובר בהאשמות משוללות בסיס". 

אילהם אלייב, נשיא אזרבאייג'ן (צילום: רויטרס)
אילהם אלייב, נשיא אזרבאייג'ן (צילום: רויטרס)


כמו כן, בשיא המתיחות בין שתי המדינות הודיעו הרשויות בטהרן על סגירת המרחב האווירי שלה למטוסים צבאיים מאזרבייג'ן. מנגד, הודיעו בבאקו על הטלת "מס דרך" על משאיות איראניות שעוברות באזור נגורנו-קרבאך השנוי במחלוקת. 

אתמול דווח כי שר החוץ האיראני אמר לערוץ אל־מנאר הלבנוני כי הועבר מסר לממשלת אזרבייג'ן שנוכחות ישראלים במדינה איננה הולמת את האינטרס של ביטחון אזור הקווקז וטען כי האזרים הבטיחו לגרש את הישראלים מהאזור.  

במערך הגבולות האזרי הכחישו את ההאשמות האיראניות שלפיהן ישנה נוכחית ישראלית בגבול עם איראן, וכינו זאת "שקר מוחלט". זאת לאחר שמפקד משטרת הגבולות האיראנית אחמד עלי גודארזי טען שישנה נוכחות ישראלית בגבול עם אזרבייג'ן, אולם הוא לא ידע לאמוד את היקפה המדויק.