המשטרה בנורבגיה עצרה הבוקר (חמישי) אזרח המדינה כבן 37 בחשד למעורבותו במתקפה החריגה שהתרחשה אמש בסופרמרקט בקונגסברג, במהלכה חמישה בני אדם נהרגו מירי בחץ וקשת. בנוסף, בתקרית נרשמו גם שני פצועים קשה, בהם שוטר שלא היה בתפקיד באותה העת. במשטרה המקומית מאמינים כי החשוד פעל לבדו, ובמסגרת החקירה נבדק גם הכיוון לפיו מדובר באירוע טרור.

ראש הממשלה ארנה סולברג הגדירה את הדיווחים על התקרית - "מזוויעים" - ואמרה במהלך מסיבת עיתונאים: "אני מבינה שאנשים רבים מפחדים כעת, אבל חשוב להדגיש שההתרחשויות נמצאות תחת שליטה משטרתית".

מפקד המשטרה המקומית אישר כי התוקף הצליח להימלט מהמשטרה, ונתפס כ-34 דקות לאחר תחילת האירוע. הוא נלקח לחקירה בתחנת משטרה בעיר דרמן, וסנגורו ציין כי הלקוח שלו "נחקר במשך למעלה משלוש שעות ומשתף פעולה עם הרשויות". עוד הוסיף הפרקליט כי אמו של החשוד ממוצא דני, ואביו נורבגי. שרת המשפטים מוניקה מאילנד אמרה במהלך מסיבת עיתונאים כי עדיין לא ידוע אם מדובר בפעולת טרור, וסירבה לפרט פרטים נוספים על זהות החשוד. עם זאת, התובעת המשטרתית, אן אירן סוואן מתיאסן, סיפרה בראיון כי האיש גר בקונגסברג מספר שנים, וכי הוא מוכר למשטרה.

זירת האירוע בנורבגיה  (צילום: Hakon Mosvold/NTB/via REUTERS)
זירת האירוע בנורבגיה (צילום: Hakon Mosvold/NTB/via REUTERS)

עדת ראייה לתקרית סיפרה לרשת TV2 המקומית כי שמעה מהומה בחנות, ראתה אישה מנסה להסתתר, וגבר עומד בפינה "שכעל כתפו תיק ובו חיצים, ובידו קשת". היא הוסיפה: "בהמשך ראיתי אנשים מנסים להימלט מהמקום כדי להציל את חייהם, בהם אישה שמחזיקה ילד קטן בזרועותיה". 

עוד ציינו במשטרה כי נבדקת האפשרות לפיה נעשה שימוש בכלי נשק אחרים במהלך האירוע. בשל המרחק הרב אותו עבר החשוד, שנמלט מהמשטרה טרם תפיסתו, נחסמו חלקים מסוימים מהעיר, זאת כחלק מפעולות החקירה. התושבים נדרשו להישאר בבתיהם, כדי לאפשר לגורמי החקירה לבחון את האזור ולאסוף ראיות.