כלי התקשורת באפגניסטן דיווחו היום (שישי) כי פיצוץ התרחש במסגד 'האימאם ברגה' בעיר קנדהאר שבדרום המדינה. על פי הערכות, לפחות 47 בני אדם נהרגו בפיצוץ ו-67 נפצעו. גורמים בבתי החולים המקומיים מסרו לרשת אל ג'זירה כי הם עמוסים והחשש הוא ממספר הרוגים ופצועים גבוה בהרבה יותר. 

דובר שר הפנים האפגני אמר כי הרשויות אוספות מידע אודות האירוע. חבר מועצת המחוז לשעבר ציין כי התקרית התרחשה באחד מהמסגדים השיעים הגדולים באזור. כמו כן, כוחות גדולים של ארגון הטליבאן הגיעו לזירת האירוע ופתחו בחקירה. עד ראייה שנכח במקום סיפר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי שמע שלושה פיצוצים: בדלת הכניסה הראשית, בדרום המסגד ובאזור הטהרה במקום.  



כזכור לפני כשבוע, מחבל מתאבד פוצץ עצמו במהלך תפילת יום השישי במסגד במחוז קונדוז שבצפון-מזרח וגרם לכ-100 הרוגים ופצועים. סגן מפקד המשטרה המקומית אמר כי "רוב האנשים במסגד נהרגו. ככל הנראה מחבל מתאבד הוא זה שגרם לפיגוע". דובר הטליבאן מסר כי "כוחות מיוחדים של הארגון הגיעו למקום ופתחו בחקירה". 

קנדהאר הממוקמת בדרום אפגניסטן, נחשבת לאחת הערים החשובות לטליבאן. ב-1994, נכבשה העיר לראשונה על ידי הארגון שהפך אותה בהדרגה למרכז שלטונו למקום מושבו של מנהיגה הרוחני לשעבר, מוחמד עומאר. לאחר ההתקפה של הצבא האמריקאי ובעלות בריתו, נסוגו אנשי הטליבאן מהמקום. ב-13 באוגוסט הטליבאן השלים את השתלטותו על העיר