דאגה רבה בקרב המדינות החתומות על הסכם הגרעין עם איראן. הסיבה: איראן נוקטת סחבת.

בתום שיחות שניהל בטהרן אנריקה מורה, סגן הממונה על קשרי החוץ של האיחוד האירופי ומתאם שיחות הגרעין, אמר פקיד אירופי בכיר בתדרוך בבריסל כי איראן אינה מוכנה עדיין לחזור לשיחות ורוצה תחילה להפגיש בשבועות הקרובים את צוות המו"מ שלה, בראשות סגן שר החוץ עלי באגרי, עם נציגי האיחוד האירופי בבריסל.

"הם עדיין אינם מוכנים לפתוח מחדש בשיחות בווינה, אבל אני מאמין שבאיראן כבר בהחלט נפלה ההחלטה לחזור לווינה לסיים את המו"מ", הביע הפקיד האירופי אופטימיות. אבל הממונה על קשרי החוץ של האיחוד ז'וזף בורל אמר לאחר פגישה עם שר החוץ האמריקאי אנתוני בלינקן כי השיחות בבריסל אינן חיוניות. "הזמן לוחץ", הוסיף.

בורל דחה את האופציה ל"תוכנית חלופית" מול איראן, המוצעת על ידי ארה"ב וישראל אם איראן תסרב לחזור לשיחות, כדי למנוע ממנה לפתח נשק גרעיני.

במערב ציפו ששיחות ז'נבה יתחדשו לפני סוף החודש אבל חוששים שנציגי הממשל החדש באיראן עלולים לנצל את השיחות כדי להעלות דרישות חדשות מעבר לאלה שעליהן הוסכם בשיחות ז'נבה, לפני שהופסקו.

דוברת משרד החוץ הצרפתי אמרה כי כל המדינות החתומות על ההסכם, וגם ארה"ב, קוראות לאיראן לחזור מיד לשיחות, שעליהן להתחדש מהמקום שאליו הגיעו לפני שהופסקו ביוני. זאת במטרה להגיע להסכם בהקדם, וכי על איראן להוכיח במעשים את רצונה לחזור למו"מ.