בבית המשפט בגרמניה נפתח היום (שלישי) משפטה של אירמגרד פורכנר, מי ששימשה כמזכירתו של פול-וורנר הופה, שהיה מפקד מחנה הריכוז הנאצי שטטהוף בפולין בשנים 1943 עד 1945. המשפט החל כשלושה שבועות לאחר שפורכנר ניסתה להימלט מהדיון הראשון.

היא הובאה לבית המשפט בעיר איצהן באמבולנס מבית האבות שבו היא מתגוררת והוכנסה לאולם כשהיא יושבת על אלונקה וקשורה אליה ברצועות. לאורך הדיון, עטתה פוכנר מטפחת על ראשה, משקפי שמש ומסכת מגן נגד נגיף הקורונה.

פורכנר מואשמת כי סייעה לרצח של 11,412 בני אדם בזמן ששימשה מזכירתו של הופה. "הנאשמת מואשמת שסייעה לאחראים להרג השיטתי של הכלואים בין יוני 1943 לאפריל 1945 בתפקידה כקצרנית במשרד של מפקד מחנה הריכוז", נכתב בכתב האישום שהוקרא בתחילת הדיון.

המשפט היה אמור להתחיל ב-30 בספטמבר, אולם פורכנר לא התייצבה והשופט דומיניק גרוס קבע כי היא נמלטת והוציא נגדה צו מעצר. התברר כי היא לקחה מונית מבית האבות בעיירה קוויקבורן לתחנת רכבת תחתית בנורדרשטדט שבפרברי המבורג ושם נעלמו עקבותיה. היא אותרה רק אחרי כארבע שעות ונעצרה ובית המשפט התיר לשחרר אותה רק אחרי חמישה ימים והיא נאלצה להסתובב עם אזיק אלקטרוני.

מדובר באחד המקרים הבודדים שבו אישה ואזרחית עומדת לדין על פשעים בתקופת השואה, והדיונים מתקיימים בבית דין לנוער מאחר שפורכנר הייתה בת 18 בעת שבוצעו הפשעים. בעדויות שנתנה במספר משפטים בעבר, היא טענה כי לא ידעה על מעשי הרצח על אף שהודתה שהופה הכתיב לה הנחיות.